Krituma laikā par sevi atgādinājuši «vecās ekonomikas» līderi

Akciju cenas novembra pirmajā pusē pēc oktobra izpārdošanas nedaudz atguvušās. Turklāt interesanti, ka investori šoreiz uzticību pauduši vairākiem lielajiem tā saucamās vecās, tradicionālās ekonomikas pārstāvjiem. Pirms šī oktobra notikumiem ilgstoši varēja runāt par to, ka gluži vai uz vienas rokas pirkstiem saskaitāmu tehnoloģiju gigantu akciju cenu pieaugums bija atbildīgs vairāk nekā par pusi no kopējās ASV akciju tirgus izaugsmes. Šo kompāniju kapitalizācijai līdz ar to akciju cenu kāpumu kļūstot lielākai, auga arī to ietekme uz visu kopējo indeksu. Savukārt daudzas vecās ekonomikas uzņēmumu akcijas auga lēnāk vai stagnēja. Savukārt pēdējā laikā situācija mainījusies - tehnoloģiju kompāniju akcijas gāzušās straujāk, bet zināmu stabilitāti investori varēja atrast atsevišķu agrāko korporatīvo līderu vērtspapīros. 

Vēl pirms 10 gadiem pasaules lielāko publiski kotēto uzņēmumu saraksta galvgalī vārējam atrast vairākas naftas kompānijas (pati lielākā bija Exxon Mobil) un tādus uzņēmumus kā General Electric, Procter & Gamble, Johnson & Johnson, AT&T un Walmart. No tehnoloģiju kompānijām 10 lielāko uzņēmumu sarakstā gozējās vien Microsoft un Google. Savukārt pašlaik šo sarakstu gandrīz pilnībā veido tikai šādas – ar tehnoloģijām saistītas - kompānijas. Apple, Amazon.com, Alphabet, Microsoft un Facebook pašlaik dod aptuveni 15% no visas kopējās Standard & Poor’s 500 kompāniju vērtības. 

Lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!

Piemēram, dažādu mājsaimniecības preču ražotāja Procter & Gamble akcijas vērtība kopš saviem oktobra pirmās puses zemākajiem punktiem Ņujorkas biržā ir palielinājusies jau par 17%, kas uz pārējā sarkanā fona ir izcils sniegums. Neskatoties uz šādu izaugsmi, Procter & Gamble akcijas cena pašlaik atrodas aptuveni turpat, kur tā bija gada sākumā. Tāpat līdzīgi straujš akcijas cenas pieaugums minētajā termiņā bijis Walgreens Boots Alliance (tā i r h oldinga k ompānija, kurai pieder farmācijas ražotāji, mazumtirgotāji un izplatīšanas ķēdes) akcijai. Oktobris un šā novembra pirmā puse akciju cenas izmaiņas ziņā ļoti veiksmīga bija vēl tādiem uzņēmumiem kā McDonald’s (akcijas cena pakāpusies par 14%), Walmart (akcijas cena pieaugusi par 12,5%), Coca-Cola (akcijas cena pieaugusi par 11,3%). 

«Mēs pērkam vērtības akcijas, jo šāda veida spēle varētu būt drošāka un turklāt šādu akciju turēšana parasti nozīmē arī lielākas dividendes. Pagaidām mēs nelecam atpakaļ izaugsmes un tehnoloģiju akcijās,» The Wall Street Journal savas pēdējā laika izjūtas klāsta kāds finanšu konsultants, kas piebilst, ka nupat iegādājies Procter & Gamble un General Motors vērtspapīrus. 

Investori, šķiet, kļuvuši nosacīti izvēlīgāki, jo uzmanība lielākā mērā tiek pievērsta tādu uzņēmumu akcijām, kas to finanšu rādītāju ziņā ļauj cerēt uz stabilākām peļņas maržām. Bank of America Merrill Lynch un EPFR Global apkopotie dati liecina, ka pagājušajā mēnesī no tehnoloģiju kompāniju akciju fondiem investori nopludināja līdzekļus 3,1 miljarda ASV dolāru vērtībā. No 2017. gada janvāra līdz šā gada septembrim šādos fondos bija ieplūdusi nauda 41 miljarda ASV dolāru apmērā. Daļa līdzekļu pēdējā laikā bīdīti tā saucamo «vērtības stratēģiju» virzienā, kuras mēdz izvēlēties Consumer Staples (mazāk ciklisku plaša patēriņa preču pārdevēji un ražotāji), finanšu sektora un citu uzņēmumu vērtspapīrus, kuri tika atstāti novārtā līdz ar tehnoloģiju akciju fenomenālās izaugsmes apmātību.

Visu rakstu Par sevi atgādina «garlaicīgās» akcijas lasiet 13. novembra laikrakstā Dienas BiznessLasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

Abonējiet, lai saņemtu laikrakstu ik dienu.