Kopš krīzes latviešu uzņēmējiem Vācijas tirgus kļuvis interesantāks, taču pēdējā laikā pieaug arī vācu investoru interese par Latviju

To intervijā DB stāsta Vācijas- Baltijas Tirdzniecības kameras Latvijas pārstāvniecības vadītājs Andris Eglājs.

Fragments no intervijas:

Kā ir ar vācu biznesu Latvijā – investoru interese pieaug vai mazinās?

Arī no vāciešu puses šobrīd ir pieaugusi interese par šejienes uzņēmumiem un pamatā tiek meklēti tieši ražotāji. Lielā daļā gadījumu gan meklē apakšuzņēmējus, taču ļoti var just to, ka vācieši samazina savu ražošanu Āzijas reģionā, līdz ar to tiek novērtēts šejienes potenciāls. Piemēram, viens pietiekoši liels mašīnbūves koncerns kamerai šobrīd aktīvi prasa visu informāciju par tiem uzņēmumiem, kas pie mums šajā segmentā kaut ko ražo. Līdzīgi ir arī IT segmentā. Lai gan šajā jomā dominē indieši, taču no vāciešu puses tiek ļoti augstu vērtēts tas, ka esam caurmērā ļoti labi izglītoti, ka darbaspēks lētāks nekā Vācijā, turklāt no mentalitātes viedokļa esam vāciešiem saprotami un paredzami. Reizēm gan gadās tā, ka vācu uzņēmējs ir šokā un saka: ārprāts, tie latvieši laikam noteikti grib dabūt to pasūtījumu, viņi piedāvā tik zemu cenu, bet es par tik zemu cenu vispār nerunāju. Loģiski, ka viņi grib šeit dabūt to pašu lētāk nekā Vācijā, taču ne par kapeikām. Vācietim galvenais ir kvalitāte, termiņi, nevis zemākās cenas spiediens. Vācieši nereti uzskata, – ja uzņēmums strādā par pārāk zemu cenu, ilgtermiņā tas nespēs pastāvēt, ieguldīt darbiniekos un attīstīties, tāpēc viņi šādu partneri pat nevēlas. Tas, kas no mūsu uzņēmēju puses vāciešus «aizķer», ir tas, ka mūsu jaunie cilvēki nereti ir ar lielu gribasspēku un entuziasmu. Varbūt mūsu uzņēmumi ir vāciešiem daudz par mazu, taču neatlaidība un vēlēšanās ir milzīga un tādējādi nereti izdodas tikt pie pasūtījumiem un sadarbības, kas rezultātā izrādās abām pusēm interesanta un noderīga. Tas ir ļoti apsveicami. Kas vēl interesanti, – šī kamera savulaik tika dibināta, lai pārstāvētu un lobētu vācu biznesa intereses Latvijā, bet tagad ¾ mūsu kameras enerģijas tiek izlietots, lai palīdzētu latviešu uzņēmējiem Vācijā, nevis vāciešiem šeit.

Visu interviju Balva uzņēmumiem ar stāstu lasiet 6. aprīļa laikrakstā Dienas Bizness.

Abonējiet, lai saņemtu laikrakstu ik dienu.