Pūļa finansējums nav viegla nauda

Finanses
2016. gada 4. aprīlis 14:42

Arvien biežāk dzirdams, ka Latvijas idejas cenšas piesaistīt finansējumu ārzemju pūļa finansēšanas vietnēs, taču reti kurai no tām izdodas sasniegt mērķi, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Pūļa finansējums nav viegla nauda. Iespējams, cita veida finansētājus, piemēram, biznesa eņģeļus vai investorus ir vieglāk pārliecināt – ir vairāk laika ar viņiem runāt, stāstīt par sevi u.tml., uzskata Mairis Skuja, Aurum IT vadītājs. Šīs kompānijas kompetence ir daļa no pūļa finansējuma kampaņas – web risinājumu un dizaina izstrāde. Aurum IT īstenojis web risinājumus AirDog kampaņai, kas uzskatāma par veiksmīgāko Latvijas pūļa finansējuma piesaistes piemēru – projektam izdevās piesaistīt 1,37 miljonus dolāru.

«Kad jauns startup, uzņēmums vai produkts izvēlas šādu finansējuma piesaistes veidu, tam jābūt gatavam visos aspektos. Pirmkārt, ir jāsaņemas drosme. Daudziem tas ir klupšanas akmens. Produkta kampaņa lielā mērā parāda, vai šis bizness būs spējīgs pastāvēt ilgtermiņā. Jābūt spējai kampaņas periodā tai veltīt daudz laika ne tikai vadības, bet arī visas komandas līmenī. Brīdis, kad trijos naktī zvana žurnālists no Silīcija ielejas, lai kaut ko pajautātu, parāda, vai komandā ir kāds, kurš spēj un grib uz to atbildēt. Nav iespējams realizēt veiksmīgu kampaņu, kam ir tikai skaista ideja – visām komandas kompetencēm jābūt savā vietā,» saka M. Skuja.

Visu rakstu Pūļa finansējums nav viegla nauda lasiet 4. aprīļa laikrakstā Dienas Bizness.

Abonējiet, lai saņemtu laikrakstu ik dienu.