Ja vismaz piecu gadu garumā ik gadu Latvijas ceļos tiktu ieguldīti ap 300 miljoniem latu, to stāvoklis būtu normāls, intervijā db.lv atzīst valsts a/s Latvijas valsts ceļi valdes priekšsēdētājs Ivars Pāže.
Viens no risinājumiem stabilai naudas plūsmai ceļos būtu normāli funkcionējošs autoceļu fonds, viņš uzskata.
Db.lv jau vēstīja, ka šā gada sākumā satiksmes ministrs Uldis Augulis visai optimistiski stāstīja, ka tuvākajos divos gados Latvijā varētu nodot ekspluatācijā vairāk nekā 600 km noasfaltētu ceļu. Spēcīgās konkurences dēļ, krīzē bija panākts izmaksu samazinājums ceļu būves projektos, ir ietaupīti līdzekļi, tostarp – no Kohēzijas fonda līdzfinansētajās programmas. Pēc Satiksmes ministrijas datiem, 2011. gadā autoceļu uzturēšanā un rekonstrukcijā paredzēts izlietot pēdējos gados rekordlielu finanšu daudzumu – teju 270 miljonus latu. Nule valdība ir atbalstījusi Satiksmes ministrijas lūgumu par papildu līdzekļu piešķiršanu 5,8 miljonu latu apmērā, lai kompensētu neplānotos izdevumus valsts autoceļu ikdienas uzturēšanā ziemas sezonā. Šos līdzekļus plānots izmantot stipri bojāto asfalta segumu defektu labošanai.
Iepriekš izskanējis, ka valsts «parāds» autoceļu atjaunošanai ir ap 4 miljardiem latu, bet ļoti sliktā stāvoklī atrodoties 25% Latvijas ceļu.
Populārākie
- Eksporta ieņēmumi no tūrisma Latvijā pārsniedz 1,2 miljardus eiro gadā
- Investējot 30 miljonus eiro, sākas Centrus kvartāla otrās kārtas būvniecība
- Ķīnas ekonomika bremzējas, ASV noslēdzies valdības darbības pārtraukums
- Kas notiek ar Latvijā radītajiem stikla atkritumiem?
- Akciju cenas pasaules biržās krītas
