Ja tiktu saglabāts līgums ar a/s Transport Systems, tad 2012.gadā būvniecībai būtu jānovirza aptuveni 8 milj. Ls, bet 2013. gadā – 9 milj. Ls, Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas sēdē atzīmēja Satiksmes departamenta direktors Edgars Strods.

Kopumā, vadoties no līguma ar a/s Transport Systems, trešās kārtas pabeigšanai būtu nepieciešami 17,5 milj. Ls. Savukārt, cik tas varētu izmaksāt slēdzot jaunu līgumu pagaidām vēl prognozēt nevarot.

Savukārt, lai rastu līdzekļus Dienvidu tilta trešās kārtas būvniecības pabeigšanai Rīgas domes deputāts Juris Viņķelis sēdē ieteica samazināt finansējumu zupas virtuvēm un Live Riga. Attiecīgi šos līdzekļus nākamā gada budžetā paredzēt tilta trešās kārtas pabeigšanai.

J.Viņķelis, kurš bija kategoriski pret esošā līguma laušanu, bija pilnīgi pārliecināts, ka var «savilkt jostas ciešāk» un atrast līdzekļus. Tomēr neskatoties ne uz ko, tika apstiprināts lēmums lauzt līgumu ar Transport Systems un sludināt jaunu iepirkumu, kurā finansējumu vajadzēs piesaistīt pašam būvniekam.

Transport Systems komitejas sēdē apliecināja, ka ir gatavi piedalīties arī jaunajā iepirkumā, kura rezultāti varētu tapt zināmi nākamā gada sākumā. Ja viss norisināsies gludi, tad darbi varētu tikt uzsākti jau pavasarī, bet pabeigti 2013.gadā.

Satiksmes un transporta lietu komitejas vadītājs Vadims Baraņņiks arī piebilda, ka ļoti vēlas, lai tilts tiktu pabeigts, taču nav nekādu garantiju, ka tā varētu notikt, ja paliktu spēkā esošas līgums.

Jāatgādina, ka spēkā esošais līgums neparedz iespēju, ka finansējumu Dienvidu tilta trešās kārtas būvniecībai posmā no Bauskas līdz Ziepniekkalna ielai varētu piesaistīt būvnieks vai arī Rīgas dome varētu meklēt citas iespējas.

Ar Transport Systems noslēgtā līguma summa bija 27,97 milj. Ls, 2009. gadā darbiem tika piešķirti 9,17 milj. Ls, bet pērn - tikai 1,26 milj. Ls, savukārt šogad pilsētas budžetā šim mērķim nauda neatradās.