
SIA Šlokenbeka pabeigusi brauktuves rekonstrukciju Liepājas maģistrālajam ievedceļam no Rīgas šosejas – Brīvības ielai.
Iela no 13. oktobra atvērta satiksmei, taču projekta noslēgums paredzēts novembrī, jo turpinās labiekārtošanas darbi un ielu apgaismojuma regulēšana. Brīvības iela satiksmei bija slēgta vairāk nekā gadu, un ikvienam iebraucējam no Rīgas puses nācās izmantot apvedceļus. «Projekta ietvaros tika rekonstruēti arī vairāki apvedceļu posmi, kas būs pilsētai papildu ieguvums,» atzīst Liepājas mērs Uldis Sesks.
Satiksmei atklātajā ielas posmā vēl turpināsies apgaismojuma, luksoforu, autobusu pieturu izbūve, jauno ceļa zīmju uzstādīšanas un pagaidu zīmju nomaiņa un citi labiekārtošanas darbi, taču tie nekavē automašīnu kustību, preses konferencē Liepājā skaidroja SIA Šlokenbeka atbildīgais būvdarbu vadītājs Māris Reimats. Vairākos posmos vēl īslaicīgi saglabāsies satiksmes ierobežojumi, ko atcels pakāpeniski.
Brīvības iela ir viena no Liepājas tranzīta ielām, kuras infrastruktūra vairs nespēja nodrošināt pieaugošo autotransporta plūsmu. Rekonstrukciju SIA Šlokenbeka sāka 2010. gada maijā un kopumā būvnieki iekļāvušies projekta laika grafikā. Paveiktajiem darbiem būs piecu gadu garantija.
Rekonstruētajā Brīvības ielas posmā, kas ir 3,89 km garš, būs izbūvētas nepieciešamās apakšzemes komunikācijas – lietus ūdens novadīšanas sistēma, a/s Liepājas Metalurgs tehniskais ūdensvads, dzeramā ūdens vads, sadzīves kanalizācijas sistēma, izbūvētas sakaru komunikācijas un veikta esošo kabeļu līniju pārlikšana, kā arī pilnībā rekonstruēts ielas segums, izveidojot divas joslas katrā virzienā ar sadalošu starpjoslu. Šeit pilnībā būs rekonstruēti pieci krustojumi un uzstādīti jauni luksofori, izbūvētas 15 autobusu pieturas, izveidotas pievilcīgas zaļās zonas, gājēju ietves un veloceliņi, kā arī rekonstruētas vairākas blakus ielas. Tiks iestādīti 1035 koki, veidojot aleju. Apzaļumošanas darbi šobrīd tuvojas nobeigumam. Ceļa būvē izmantoto a/s Liepājas metalurgs sārņu frakcijas kā šķembu materiāls, SIA Rūķis LM ražotie bruģakmeņi un ceļu apmales, bet ceļa barjeru metāla detaļas izgatavotas Liepājas uzņēmumā SIA Hidrolats ČL.
Būvniecības līgums ar SIA Šlokenbeka par Brīvības ielas rekonstrukciju parakstīts 2010. gada 23. aprīlī; rekonstrukcija uzsākta 2010. gada maijā. Projekta kopējās izmaksas ir 5,1 miljons latu, to līdzfinansē (75%) ES Kohēzijas fonds. Projekta ietvaros uzklāti 20 tūkst. kvadrātmetru bruģa, vairāk nekā 50 tūkst. kvadrātmetru asfalta trijās kārtās, brauktuvju un apmaļu kopgarums ir 32 km.
Populārākie
- Banku darbība atgriežas 70. gados – cilvēciska pieeja mūsdienīgā tehnoloģiskā izpildījumā
- Plaša Latvijas uzņēmēju delegācija dodas uz Japānu
- Tarifu jutīgās nozares Eiropā: iemesli optimismam un satraukumam
- Auto diski: ko nozīmē uz tiem esošie cipari? Īss ceļvedis ikvienam autovadītājam
- Lietuvas cerības uz ekonomisku labumu no attiecībām ar Taivānu bija kļūda