Termītmetināšanas metode, ko pirmo reizi Baltijā tramvaja sliežu savienojumos bija plānots izmantot Liepājas jaunās tramvaja līnijas būvē, sagādājusi problēmas būvniekiem.

Inovatīvā metode ir izmantojama tikai daļēji, atzīst būvniecības uzraugs, inženieris Arnis Skrastiņš.

Termītmetināšana nozīmē, ka spraugas starp sliedēm aizlej ar šķidru metālu, līdz ar to sliedes savienojot vienā laidienā, bez izteiktām savienojuma vietām. Jaunās tramvaja līnijas izbūvē izmanto divus dažādus sliežu tipus, viens no tiem ir Austrijā ražotas rūdītās sliedes. Tieši šīs sliedes nezināmu iemeslu dēļ nepakļaujas termītmetināšanas tehnoloģijai, kas veiksmīgi sevi pierādījusi jau 20 gadus, stāsta A.Skrastiņš. Tas esot unikāls gadījums, kuram skaidrojumu meklē gan sliežu ražotājs, gan metināšanas tehnoloģiju nodrošinātājs. Lai arī neviens no viņiem savu kļūdu pilnībā neatzīst, problēmas risināšana turpinās. Atbildes no ražotājiem nav, taču būvniekam jāiekļaujas termiņā.

Tāpēc nolemts izmantot citu metināšanas metodi - ar pusautomātiem. Izdarītie kontrolmetinājumi un pārbaudes apliecinājušas, ka to var darīt. Darbs būs vienlīdz kvalitatīvs gan izturības, gan trokšņa novēršanas ziņā, apgalvo būvuzraugs. Daļu sliežu metinās arī ar elektrodiem, vienlaikus apmācot vietējos speciālistus.
Līdz jaunās tramvaja līnijas nodošanai palikuši nedaudz vairāk kā divi mēneši. Db.lv rakstīja, ka 2012.gada 19.martā tika noslēgts līgums ar SIA Skonto būve par būvdarbu veikšanu. Līguma summa ir 6,4 milj. Ls bez PVN.