Trešdien Rīgas domes pilsētas attīstības komitejas sēdēt deputāti lems par divu lielu projektu apstiprināšanu – pieejas kanāla kuģu ienākšanai Rīgas ostā rekonstrukcijas un Hanzas šķērsojuma plānotās būvniecības varianta akceptēšanu.

Plānots apstiprināt kuģošanas kanāla trases novietojuma variantu pieejas kanāla rekonstrukcijai – trase virzīsies pa esošo kanālu no pieņemšanas bojas līdz Kundziņsalas vidusdaļai. Darbus plānots veikt divos etapos. Vispirms posmā no pieņemšanas bojas līdz Kundziņsalas vidusdaļai tiks veikta kanāla padziļināšana līdz 15 metriem, darbus veicot no 2012. līdz 2014.gadam. Pēc tam, ja būs pietiekams pieprasījums, posmā no pieņemšanas bojas līdz Rīnūžiem notiks kanāla padziļināšana vēl līdz 17 metriem, darbus veicot no 2014. līdz 2018.gadam.

Tā kā šajā kuģošanas kanāla posmā ir gan Nature 2000 aizsargājamās teritorijas, gan kultūras pieminekļi, jārēķinās ar dažādiem būvdarbu ierobežojumiem, piemēram, padziļināšanas darbu veikšanas laiks jāskaņo ar Valsts vides dienestu, lai nekaitētu zivju resursiem, darbu veikšanai jāizmanto tehnika, kuras ekspluatācija saistīta ar mazāku uzduļķojumu un citiem.

Savukārt Hanzas šķērsojuma projektā, izvērtējot trīs variantu priekšrocības un trūkumus, kā ērtākais no satiksmes uzlabošanas, ātruma un ekonomiskā izdevīguma viedokļa, deputātiem realizācijai rekomendēts īsā iegremdētā tuneļa variants. Tas nodrošināšot ātru un ērtu transporta saikni starp pilsētas centru un Pārdaugavu, veidojot saikni ar Ķīpsalu pa tiltu no Tvaikoņu ielas uz Matrožu ielu, netraucējot kuģošanas satiksmi Daugavā.

Jau ziņots, ka Latvijas Būvinženieru savienības (LBS) speciālisti uzskata, ka tuneļa variants šajā vietā neko neatrisina, jo iebraukšana tajā un izbraukšana no tā iespējama krietni tālu no Daugavas, tāpēc nav reāli pieslēgt ne krastmalas, ne Ķīpsalu. «Zemais tilts būtu glābiņš arī Andrejsalai, kam nav veiksmīgi atrisināta satiksmes kustība ar centru. Esam aktīvi aizstāvējuši Hanzas tiltu sabiedriskajās apspriešanās, bet plānotāji tendēti uz ļoti šauras joslas iezīmēšanu plānā, kas neko neatrisina,» izteicies Valdis Trops, LBS valdes loceklis.