Gluži tāpat kā 2011. gadā arī 2012. gadā aktivitāte mājokļu tirgū būs atšķirīga pa segmentiem, uzskata aptaujātie nekustamā īpašuma tirgus speciālisti.

«Vietējo iedzīvotāju aktivitāte būs atkarīga no ekonomiskās situācijas attīstības. Pagaidām straujas pieprasījuma izmaiņas no vietējo iedzīvotāju puses nevar gaidīt, tāpēc aktivitāte tipveida dzīvokļu, privātmāju segmentos saglabāsies 2011. gada līmenī, pieprasījumam vairāk fokusējoties uz kvalitatīviem, tomēr cenas ziņā situācijai adekvātiem īpašumu piedāvājumiem,» domā Latio Dzīvokļu un savrupmāju tirdzniecības nodaļas vadītāja Vija Gailīte.

Saglabāšoties ārvalstu pircēju interese par Rīgas centra un Jūrmalas īpašumiem. Ārzemniekus interesējošo īpašumu segments ir salīdzinoši šaurs, tomēr tas ir stabils. Pircēju motivācija esot visai dažāda – daļai tā ir iespēja saņemt termiņuzturēšanās atļauju, daļai – līdzekļu izdevīgas ieguldīšanas iespējas, daļa iegādājas īpašumu vasaras atpūtai.

2011. gadā biroju tirgū bija vērojama samērā augsta aktivitāte, liela daļa brīvo biroju platību tika absorbēta, jo īpaši maz brīvu telpu ir palicis A klases biroju telpu segmentā. «Sekojot telpu aizpildījuma palielināšanai, loģiskais nākamais tirgus attīstības posms būtu nomas maksas līmeņa pieaugums. Tomēr otrais krīzes vilnis eiro zonā, notikumi Baltijas finanšu tirgū, visticamāk, ieviesis korekcijas, jo daļa nomnieku atliek paplašināšanas vai darba vides uzlabošanas plānus,» spriež Olga Kozina, Newsec Latvia izpilddirektore.

Nākamgad tirgu turklāt varētu papildināt jaunbūve Jupiter Center Skanstes ielā (ap 8000 m2 iznomājamā platība), Krājbankas centrālā biroja ēka Skanstes ielā un Snoras biroja ēka Klusajā centrā. 2012.gadā joprojām varētu sagaidīt nomnieku rotāciju, kuri mēģinās saglabāt nomas izmaksas zemā līmenī, pagarināt nomas atlaižu termiņus.

2012. gadā jaunus nozīmīgus projektus biroju ēku segmentā diez vai var gaidīt. Pēc SIA Merks vadītāja Ivara Geidāna paustā, jaunas ēkas netiek plānotas, jo, izskatoties, ka pieprasījuma pēc tām nebūs. Savukārt tirdzniecības platību segmentā pārdomātu attīstību turpināšot lielākie mazumtirdzniecības uzņēmumi Prisma, Rimi, Maxima. Konkursi par jaunu lielveikalu būvniecību ir izsludināti arī 2012. gadā.

Plašāk lasiet laikrakstā Dienas Bizness.