Agroplatforma.lv mērķē padarīt graudu tirdzniecības procesu caurspīdīgāku un ērtāku, dodot iespēju abām darījumā iesaistītajām pusēm justies drošāk un nopelnīt vairāk, pirmdien raksta laikraksts Dienas Bizness. 

SIA AgroPlatforma strādā nedaudz vairāk kā gadu un šajā laikā ir piesaistījusi vairāk nekā 300 Latvijas lauksaimniecības uzņēmumus – lielās un vidējās saimniecības, kā arī aptuveni 90% graudu pircēju. Šobrīd uzņēmums izmēģina spēkus arī Lietuvas un Igaunijas tirgū. Tur darbs notiek ātrākā tempā, jo jau ir gūta vajadzīgā pieredze un mācības. «Esam izdarījuši daudz, lai iepazīstinātu tirgu ar sevi un pierādītu pašu galveno – ka saprotam, ko darām. Te būtiska nozīme ir pieredzei. Ir redzētas platformas, kur izstrādātāji nākuši no tehnoloģiju vai finanšu sfērām, bet mēs tai esam pievienojuši ilgtermiņa pieredzi lauksaimniecībā, kas ir bijusi izšķiroša un ļāvusi šo rīku veidot pēc iespējas pilnīgāku, ar dziļu izpratni par nozares vajadzībām,» teic Juris Kazulis, SIA AgroPlatforma līdzdibinātājs.

Šī gada laikā iecerēts nostiprināties Latvijā, kā arī sākt darboties Lietuvā un Igaunijā. «Tad būsim gatavi doties tālāk. Mūsu mērķis ir iekarot Eiropu un iegūt vismaz 10% no Eiropas graudu tirdzniecības tirgus. Tas ir pietiekami izaicinošs mērķis, bet tur arī ir visa jautrība. Redzot šī brīža vēsmas un novērtējot pieredzi, ko esam ieguvuši nieka gada laikā, domāju, ka potenciāls un iespējas ir ļoti labas. Mums ir rokās visas kārtis, atliek vien tās pareizi izspēlēt,» norāda Gatis Bērziņš, SIA AgroPlatforma līdzdibinātājs.

«Es savā dzīvē graudu jomā esmu bijis jau 15 gadus, un man ir bijusi iespēja pabūt abās pusēs – esmu sācis savu karjeru kā graudu pircējs un pārstrādātājs, bet vēlāk bijis vadītājs lielā Latvijas saimniecībā, kas apsaimniekoja 3000 hektārus lauksaimniecības zemes. Tur arī pamanīju, ka darījumā starp graudu pircējiem un lauksaimniekiem ir būtiski trūkumi. Tie nelika man mieru, jo ik gadu bija jāpārdod vai jānopērk pietiekami liels graudu apjoms,» stāsta Gatis. Lielākā problēma bijusi tā, ka pircējs nevarēja ātri sasniegt lauksaimniekus, nodot informāciju par to, ko un par cik ir gatavs pirkt, savukārt zemnieki nevarēja saprast, kas tirgū notiek, bijis grūti atrast īsto sadarbības partneri un operatīvi orientēties graudu cenā.

Uzņēmums radījis risinājumu pircējiem, lai process būtu ērtāks, varētu kontrolēt cenas fiksācijas procesu, netērējot laiku liekām telefonsarunām. Tā abām pusēm dod iespēju izvietot informāciju par to, ko tās vēlas pirkt vai pārdot, vienoties par cenas nosacījumiem, izlemt, vai potenciālais darījuma partneris apmierina. Ja abas puses ir mierā ar darījumu, turpat agroplatforma.lv var parakstīt graudu pirkšanas līgumu. «Projekta izstrādes laikā sapratām, ka elektroniskais paraksts ir laba lieta, bet Latvijā to lieto maz. Tāpēc radījām jaunu digitālo parakstu, kas ir vienkārši lietojams un adaptējams dažādu valstu tirgum. Pircējam vairs nav katru reizi jāpilda līgumi ar rekvizītiem, nav jāiedziļinās līguma saturā, jo tas ir standartizēts un visa primārā informācija, kas mainās, ir redzama vienā ekrāna lodziņā, un tikai jāsaka «jā» vai «nē»,» teic Gatis. Platforma domāta gan lieliem, gan maziem nozares spēlētājiem.

Visu rakstu lasiet 12. augusta laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.

Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!