Atdzimst cepuru bizness

Mazais bizness
2020. gada 1. septembris 11:23

Zīmols "Straumbergs hats" vēlas sasniegt cepuru valkātājus pasaulē. 

"Ideja radās gluži vienkārši no zinātkāres par to, kā rodas cepures? Cepures radīšanas procesu sāku pētīt caur internetā pieejamiem resursiem, lēnām nonācu līdz domai, ka ir vienkārši jāpamēģina darīt. Tālākais būtībā ir trial and error pieeja, mēģinot un labojot kļūdas," biznesa portālam db.lv stāsta zīmols "Straumbergs hats" cepuru meistars Kārlis Bergs.

Par uzņēmējdarbību ideja radās vēl pēc pusotra gada, kad pirmie eksperimenti jau bija izmēģināti uz draugiem un cepuru izgatavošanas tehnika - uzlabota. Kopumā vēl joprojām zīmols ir tikai ceļa sākumā, atzīst cepuru meistars.

Lai gan pirmā ideja par cepurēm "dzima" K.Bergam, tomēr "Straumbergs hats" ir ģimenes uzņēmums, kuru K.Bergs izveidojis kopā ar sievu Aneti Straumi-Bergu. No abu uzvārdu salikuma arī veidojies nosaukums. 

"Cenšamies attīstīties organiski un ar pakāpeniskiem ieguldījumiem, neesam sākuši ar vienu lielu, konkrētu summu, jo sākotnēji materiālus pasūtījām ļoti mazos apjomos, lai saprastu, vai kādam vispār cepures ir interesantas, un paldies visiem - ir! Galvenie ieguldījumi ir materiālos un pakāpeniski pārejam uz daudz labākiem instrumentiem," stāsta K.Bergs.

"Straumbergs hats" piedāvā individuāli gatavotas cepures, līdz ar to vēl nav izstrādāti konkrēti produktu veidi. Šobrīd tiek piedāvātas salmu cepures un filca cepures, kuras var iedalīt vēl trīs daļās - ar taisno kroni, augsto locīto kroni un fedoras. 

"Mēs visas izgatavotās cepures ievietojam "Straumbergs hats" sociālajos tīklos un no tā arī lēnām sāk veidoties katalogs, kur klienti gūst priekšstatu, izvēlas kādu jau gatavu cepuri un tad pamaina tikai nianses. Kopumā saruna ar cilvēkiem mums ir ļoti svarīga. Darbojamies, klientam izvēloties stilu un sajūtu, kādu vēlas cepurei, bet uzticoties mums un mūsu redzējumam. Galu galā saņem cepuri mazliet kā pārsteigumu skaistā kastē! Tas, protams, ir arī mazliet nervus kutinošs moments mums," skaidro K.Bergs.

Šobrīd cepures vēl top mājās, uz virtuves galda. "Pagaidām, kamēr neesam noslīkuši no cepurēm, veltām uzmanību paša produkta attīstībai, nevis savai ērtībai. Protams, darbnīca ir attīstības plāna sastāvdaļa," atklāj cepuru meistars. Materiāli cepuru izgatavošanai tiek iepirkti no piegādātāja tepat Eiropā ar 200 gadu pieredzi. Eksperimentam dažas cepures uzņēmēji veidojuši arī no lietoto preču veikalos pirktām cepurēm, kuras izjauc un izgatavo no jauna.  Šīs cepures ir vairāk kā mācību stundas pašiem.

Vēl joprojām "Straumbergs hats" galvenie klienti ir draugi un draugu draugi. "Pateicoties darbībai ir jau bijusi iespēja iepazīties ar pāris ļoti interesantiem cilvēkiem, kurus citādāk nebūtu satikuši," teic K.Bergs. No ārzemju klientiem gan pagaidām ir bijusi tikai interese, tomēr uzņēmums sūtījis cepures latviešiem ārzemēs.

K.Bergs atklāj, ka konkurence šajā biznesa nišā ir ļoti interesanta, jo cepure ir ārkārtīgi sens produkts, bet šobrīd bizness ir vairāk kā inovācija, jo ir jāpārdod ne tikai produkts, bet ideja, ka cilvēkam ir vajadzīga cepure. 

Uzņēmēji novērojuši, ka Latvijā šogad vien pamanīti vismaz pieci vairāk vai mazāk aktīvi cepuru izgatavotāji. "Gribētos teikt, ka būtu daudz priecīgāki, ja šī ideja būtu atnākusi vēl gadu vai divus ātrāk, un šobrīd jau mēs būtu nostiprinājušies tirgū," pauž cepuru meistars.

Tuvākajos uzņēmuma plānos ir uzlabot savu sniegumu, lēnām iegādāties kvalitatīvākus un profesionālākus instrumentus un tieši nesen "Straumbergs hats" saņēmis sūtījumu no Austrālijas ar autentiskiem cepuru veidošanas instrumentiem. Tāpat plānos ir izveidot mājaslapu, lai varētu "atvērt durvis" uz eksportu, kā arī izveidot pāris Ready to wear modeļus, lai atvieglotu cilvēkiem izvēli iegādāties cepuri. 

"Ja runājam vēl ambiciozāk, tad gala mērķis būtu caur šo produktu nest Latvijas vārdu pasaulē, jo mēs arī savā publicitātē cenšamies uzslavēt vietu, no kurienes nākam. Vēlētos arī padarīt cepures par mūsdienīgu aksesuāru. Un galu galā izveidot arī savu darbnīciņu un veikalu," atklāj K.Bergs.