Cilvēki pērk sajūtas

Mazais bizness
2020. gada 9. marts 06:28

Saldumu ražotājs "CAPS! Chocolate" savu sortimentu papildina ar meistarklasēm.

"Esam attīstījušies visās jomās - gan ražošanas apjomos, gan produktu piedāvājumā. Labi pieprasītas ir meistarklases. Domāju, ka šī niša - "nopirkt" sajūtas - ir šī brīža tendence tirgū," spriež Ilze Garanča, SIA "CAPS! Chocolate" īpašniece. Uzņēmums piedāvā šokolādes meistarklases, kuras izvēršas kā interesantas komandu sarunas. "Tāds ir meistarklašu mērķis - iepazīt vienam otru mājīgā, garšīgā kopā būšanā," tā viņa.

Pērn uzņēmums pārcēlās uz jaunām telpām Jaunajā teikā, kur šobrīd "CAPS! Chocolate" jau ir iedzīvojies. "Ražošanu var redzēt garāmgājēji - esam saņēmuši daudz komplimentus no vietējiem. Īpaši bērni labprāt stāv pie logiem un vēro. Manuprāt ražošana iedveš dzīvīgumu "rajonā", kā tas Teikā bijis izsenis," viņa saka.

Uzņēmums strādā, lai iekļūtu eksporta tirgos. I. Garančai ir idejas, kā attīstīt pārdošanu eksportā korporatīvajā segmentā, piedāvājot biznesa dāvanas. Šo projektu, izstrādājot IT platformu, iecerēts īstenot šogad. Tas atvieglotu un veicinātu pārdošanu arī Latvijā - pasūtījumu sistēma būtu vienkāršāka gan uzņēmumam, gan klientiem.

I. Garanča pārstāv filozofiju, ka ir gudri sadarboties savā starpā. Strādājot pie eksporta tirgu atvēršanas, pēdējos gados uzņēmums ir piedalījies dažādās izstādēs - gan individuāli, gan Latvijas kopstendā. "Šogad mums izdevās pirmo reizi Latvijas vēsturē noorganizēt saldumu ražotājus kopstendam "ISM" saldumu izstādē Ķelnē. Šajā izstādē piedalās daudzi Latvijas ražotāji, bet līdz šim tie nebija piedalījušies ar kopstendu. Kad ar citiem uzņēmumiem - "Skrīveru saldumi", "Pupuchi", "The Beginnings", "Karameļu darbnīca" un "MAX bakerie" - bijām vienojušies par "jā", tālāko organizāciju uzņēmās Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra," viņa stāsta.

I. Garanča uzskata, ka izstādes arvien ir laba platforma ne tikai eksporta partneru piesaistīšanai, bet arī kā vieta, kur vietējie nozares uzņēmumi var satikties un aprunāties savā starpā, iepazīties tuvāk, saprast katra stiprās puses. "Redzu, ka esam arvien gatavāki sadarboties cits ar citu, izpildīt ražošanas pasūtījumus citiem. Konkurences bailes pamazām zūd un parādās veselīga sadarbība. Arī mēs esam uzsākuši ražošanu citam pārtikas ražotājam. Tas ir labi gan mums, jo varam noslogot ražošanas jaudas, gan mūsu partnerim, jo tam savā ražošanā nav jāievieš papildu produkts, kas nav tā ikdienas prece. Šāda veida sadarbība ir viens no vērtīgākajiem pagājuša gada papildinājumiem mūsu biznesā," atklāj I. Garanča.

Viņa norāda, ka 2019. gadā par 15% pieaudzis saražotās produkcijas apjoms. Būtisks pagājušā gada sasniegums ir produktivitātes paaugstinājums. "2020. gads uzsākts ar 50% lielāku apgrozījumu nekā pērn šajā laika posmā," stāsta I. Garanča.

db.lv jau rakstīja, ka pērn saldumu ražotājs "CAPS! Chocolate" pārcēlās uz jaunām telpām Jaunajā Teikā Rīgā, kur apvienots gan veikals ar kafejnīcu, gan ražotne. "Uzņēmuma izdzīvošanas likums prasa regulāri palielināt apgrozījumu. 2018. gadā tas bija aptuveni 150 tūkstoši eiro liels, turklāt sasniegts vēl iepriekšējās 60 m2 telpās. Mums pēc iespējas ātrāk jāsasniedz 500 tūkstošu eiro apgrozījums. Mums priekšā ir labs biznesa izaicinājums. Jaunās telpas mūsu rokās ir ielikušas daudz labu instrumentu, lai to visu sasniegtu," iepriekš norādīja I. Garanča 2018. gadā uzņēmums "sarullēja" 251 tūkstoti konfekšu jeb trīs tonnas, kopā ar cepumiem - piecas tonnas saldumu. "Vēlamies šo apjomu daudzkāršot," tā uzņēmēja.