Tējas dzērienu «D’Tea» ražotājs «Dabas dots» sācis sadarbību ar veikalu tīkliem «Edeka», «Rewe», «Globus» un «Dennree» un šobrīd uzņēmuma produkcija ir nopērkama 48 Vācijas veikalos. 

No septembra tā būs pieejama jau 300 veikalos visā Vācijā, bet 2020. gadā plānots sasniegt 500 līdz 600 veikalus Vācijā. «Esam spēruši ļoti lielu soli un sākuši eksportu uz Vāciju. Lielu uzmanību un resursus veltām eksporta attīstībai un ļoti strādājam, lai iesāktā sadarbība būtu veiksmīga. Pagaidām Vācija ir vienīgā eksporta valsts, taču, kā zināms, tā ir bagātākā ekonomika Eiropā un viena no lielākajām nācijām, tādēļ tur ir ļoti daudz, ko darīt,» norāda Rolands Briņķis, SIA «Dabas dots» īpašnieks.

Uzņēmums nesen kā veicis produkta zīmola maiņu un tagad strādā ar nosaukumu «D’Tea». «Zīmola maiņa prasa ļoti lielu uzmanību, līdzekļus un darbu, lai informētu klientu par veiktajām izmaiņām,» saka R. Briņķis. Viņš norāda, ka zīmola maiņa bija nepieciešama divu nozīmīgu faktoru dēļ. Pirmkārt, liela daļa Latvijas pircēju iepriekšējo iepakojumu asociēja ar piena produktu. Gaišais dizains un nosaukums «Dzeramais» bija iemesls, kādēļ produkts tika pārprasts. Otrkārt, jau sākotnēji stratēģiski svarīgākais bija produkcijas eksports ārpus Latvijas, tādēļ tika nolemts mainīt zīmolu un palikt tikai pie starptautiski «nolasāma» dizaina. Iepakojumu izstrādāja «Diena pirms Jāņu nakts» un «Inovāciju aģentūra» iepakojuma dizaineri.

Šobrīd uzņēmuma sortimentā ir sākotnējie tējas dzērieni – piparmētru tēja ar upenēm, kumelīšu tēja ar rabarberiem un pelašķu tēja ar aronijām. Tos papildina divas jaunas garšas – ābolu tēja ar avenēm un bumbieriem un priežu skuju tēja ar pīlādžiem. «Vēl esam sākuši ražot savu produkciju stikla iepakojumā, lai produkts būtu interesants arī viesmīlības kompānijām,» norāda R. Briņķis. Šobrīd uzņēmums strādā pie jaunajiem produktiem un gatavojas starptautiskajām izstādēm «Anuga 2019» un «BioFach 2020».

Runājot par Latviju, R. Briņķis norāda, ka «D’Tea» ir nišas produkts un to izvēlās veselīga un dabīga dzīvesveida piekritēji. «Produkts ir absolūti dabīgs un vārīts tikai no dabīgām izejvielām. Tas ir garšīgs un veselīgs, tādēļ lielākais izaicinājums ir par to informēt potenciālo klientu,» viņš saka.

Latvijā 2018. gadu SIA «Dabas dots» noslēdza ar 72 tūkstošu eiro apgrozījumu. «Jaunam uzņēmumam un jaunam nišas produktam tas nav slikti,» uzskata R. Briņķis. Šā gada sākumā bija neliels apgrozījuma kritums saistībā ar zīmola maiņu, taču tagad uzņēmums ir atpakaļ pie plānotās izaugsmes. Lai Latvijā un Igaunijā kļūtu pieejamāki un atpazīstamāki, kā arī palielinātu apgrozījumu, drīz iecerēts sākt strādāt ar vienu no lielākajiem izplatītājiem Baltijas valstīs.