Madara Jurgelāne plastmasas pudelēm devusi otru dzīvi, pārstrādājot tās auskaros, piespraudēs, rokassprādzēs un citos zīmola PETit accessories aksesuāros

Šāda ideja viņai radusies pirms aptuveni gada. M. Jurgelāne apmeklējusi kursus projekta vadībā, kuru nobeigumā bija jāizveido projekta pieteikums. Viņa nolēmusi, ka vēlas realizēt kaut ko īstu, lai velti neiztērētu laiku. Madarai jau pasen bijusi doma par atkārtotu lietu izmantošanu un pārstrādi. Ideja gadiem šaudījusies pa galvu, piemēram, kā neizmantotas kaklasaites pārvērst rotās. «Mājās mēdzam lietot arī gāzētu minerālūdeni, un pudeles sakrājas. Skatījos uz maisu, kas atkal tika nests uz atkritumu kasti, un domāju, kā mēs varētu darīt tā, lai pudeles tur nenonāktu,» stāsta M. Jurgelāne. Tika nolemts, ka no izlietotām plastmasas pudelēm kaut kas jārada. Jo vairāk Madara pētīja šo ideju un ievāca informāciju, jo vairāk viņai tā iepatikās. Kursu noslēgumā viņa nolēma, ka nepieciešams izveidot arī produkta prototipu un pati izveidoja pirmo eksperimentālo auskaru pāri. Vēlāk viņa iestājās LIAA Bauskas biznesa inkubatorā, kur saņēma palīdzību gan finanšu plānošanā, gan zīmola veidošanā. «Sapratu, ka sanāk skaisti. Tas Latvijā līdz šim nav bijis, un ļoti pieķēros šai idejai. Sāku attīstīt produktu, jau novembrī izveidoju zīmola Facebook lapu un parādīju plašākai auditorijai, ar ko nodarbojos,» atceras M. Jurgelāne. Sākumā rotas tika radītas sev pašai un draugiem. «Auskari kaut kādā ziņā ir mana vājība, jo tie man vienmēr ir patikuši. Savienoju savu aizraušanos ar to, ko es varu darīt,» atzīst M. Jurgelāne. Viņa nekad nav bijusi saistīta ar mākslas nozari, tāpēc aksesuāri izveidoti eksperimentālā veidā – mēģinot, darot un skatoties, kas sanāk.

Zīmola PETit accessories aksesuāru radīšanai tiek izmantotas tikai izlietotas pudeles un jaunas bez iemesla netiek pirktas. Sākotnēji tās bija Madaras ģimenes izlietotās pudeles, bet tagad tām pievienojušās arī draugu un paziņu pudeles. Šobrīd plastmasas pudeles tiek vāktas jau no vairākām ģimenēm. Uz jautājumu, vai Madara jau atklājusi, kuras pudeles ir vērtīgākas, viņa atbild: «Sākumā pilnīgi visas mēģināju griezt un kausēt, bet ne visas ir pietiekami paklausīgas, jo citas ir plānākas un tās ir daudz grūtāk mērķtiecīgi saliekt, tām vairāk ir sava pašplūsma. Vieglāk ir strādāt ar tām pudelēm, kuras ir no biezākas plastmasas,» stāsta M. Jurgelāne. No plastmasas pudelēm tiek radītas rokassprādzes, piespraudes un pat gredzeni, taču tiem ir mazāka atsaucība no klientu puses. Visbiežāk PETit accessories darinājumus iegādājas dāmas, kurām patīk atšķirties, kuras nebaidās eksperimentēt. «Tā tomēr ir plastmasas pudele, un citas ir pārāk konservatīvas, lai kaut ko tādu lietotu. Tās ir dāmas, kuras meklē akcentiņu savā tēlā. Es pat neteiktu, ka pastāv vecuma ierobežojums, tas ir atkarīgs no personības, kā paspilgtināt tēlu,» uzskata M. Jurgelāne. Viņa ar radītajiem darinājumiem piedalījusies dažādos tirdziņos Kalnciema kvartālā, fon Stricka villā, Positivus un iNOVUSS festivālos un pat tirdziņā Londonā. Šobrīd zīmola aksesuāri pieejami arī Etsy veikalā. Lai gan šobrīd 95% uzņēmuma klientu ir latvieši, tomēr aksesuāri aizceļojuši arī uz ASV, Igauniju, Franciju un Horvātiju. M. Jurgelāne atzīst, ka noteikti plāno aksesuārus eksportēt, lai šī ideja nepaliktu tikai šeit, bet aizceļotu arī tālāk. To cenas ir, sākot no 12 līdz 35 eiro. 


Visu rakstu lasiet 8. oktobra laikrakstā Dienas Bizness, meklējot tirdzniecības vietās.

Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!