"Littleberry" stāsts aizsākās pirms aptuveni trīs gadiem. "Drīzumā bija jādzimst mūsu
jaunākajai meitiņai. Jau agrāk praksē bija izmēģināti auduma autiņi un modernās auduma
autiņbiksītes vecākajām meitām, un tas šķita samērā vienkārši un daudz skaistāk nekā
vienreizlietojamās autiņbiksītes.
Turklāt tas, ko uzreiz ievērojām ģimenē - lietojot auduma autiņbiksītes, izdevās
ievērojami samazināt arī ikdienā izveidoto atkritumu daudzumu," idejas rašanos atceras "Littleberry" izveidotāja Elīna Neiberga.
Viņa stāsta, ka 2017.gadā, kad dzima jaunākā meita, domāja par to, ka
labprāt ieviestu moderno auduma autiņbiksīšu lietošanu ikdienā, pavisam iztiekot bez
vienreizlietojamajām, turklāt, lai dizains būtu tieši tāds, kādu gribas un lai būtu droši par
izmantoto materiālu izcelsmi un kvalitāti, ražošanu varētu uzsākt paši.
Papildu motivācija
bija arī tas, ka E.Neibergai ar vīru ir uzņēmējdarbības pieredze, līdz ar to biznesa uzsākšana
nešķita nekas biedējošs.
Pāris mēnešus vēlāk abi ķērās pie idejas realizēšanas - sāka izejmateriālu
meklēšanu, atlasīšanu, prototipu izstrādi un testēšanu. Paralēli E.Neiberga studēja maģistratūrā un izvēlējās rakstīt savu diplomdarbu par zīmola "Littleberry" mārketinga
stratēģiju - tas bija labs grūdiens šo teoriju sākt realizēt praksē.
Uzņēmējdarbības uzsākšanā tika investēti 500 eiro, iepērkot izejmateriālus un
apmaksājot šuvējas darbu. Visu pārējo vīrs un sieva darīja un joprojām turpina darīt pašu spēkiem,
jo pagaidām darbiniekus algot vēl nevar atļauties.
Aizņēmumu uzņēmumam nav, bet šobrīd uzņēmums jau var pastāvēt, investējot
tos ienākumus, kas rodas no tirdzniecības.
Uzņēmuma pamatprodukts ir autiņbiksītes un tām ir trīs dažādu veidu iekšpuses,
piedāvājumā ir arī uzvelkamās biksītes podiņmācības periodam. Papildu šiem viņi piedāvā aksesuārus, kas saistīti ar mazuļa apkopi - mitrumnecaurlaidīgos paladziņus pārtīšanai,
mitrumnecaurlaidīgas somiņas slapja apģērba un netīro autiņbiksīšu uzglabāšanai,
auduma salvetes, kā arī "Littleberry" jaunumu - lacītes greznām ēdienreizēm.
"Littleberry" dizaina auduma autiņbiksītes un aksesuāri tiek ražoti Latvijā - daļa tiek radīta Rīgā, daļa Liepājā, un drīzumā uzņēmēji uzsāks papildspēku meklēšanu Latvijas ietvaros.
"Vēlamies dot darbavietas, neatkarīgi no attāluma līdz mūsu birojam, kā arī nopietni
apsveram sociālās uzņēmējdarbības uzsākšanu, nodarbinot īpašas iedzīvotāju grupas,
kam darbavietas atrast ir grūtāk un sarežģītāk nekā pārējiem.
Savukārt visi audumi, ko izmantojam, ir ražoti Eiropā un ir saņēmuši atbilstošu
sertifikāciju par piemērotību bērniem līdz 3 gadu vecumam, turklāt merino vilna un zīds ir
organiskas izcelsmes, savukārt kokvilnai ir GOTS sertifikāts," stāsta E.Neiberga.
Autiņbiksīšu sastāvi atšķiras dažādu kolekciju ietvaros, kā arī pēc izmantošanas
funkcionalitātes. "Littleberry" piedāvātā ir trīs vienā autiņbiksīšu sistēma, kas nozīmē, ka pilnu
komplektu veido virsbikses un mitrumnecaurlaidīga "laiviņa", kā arī uzsūcošs ieliktnis.
"Littleberry" piedāvātās autiņbiksītes veido divi materiāli - ārpuses materiāls skaistumam
un iekšpuses materiāls funkcionalitātei. Ārpuses materiāliem ražotāji izvēlējušies kokvilnas velvetu,
mazgātu linu un tagad jaunajā kolekcijā - kokvilnas samtu. Savukārt iekšpuses
materiāla izvēle atkarīga no tā, kādu komplektu vēlas klients - ir iespēja izvēlēties starp
kokvilnas velūru īpaši labai gaisa cirkulācijai, bambusa frotē ar PUL slāni iekšpusē
mitruma absorbēšanai vai merino vilnu, ko apstrādāt ar lanolīnu, lai autiņbiksītes aizturētu
mitrumu.
Latvijā ražoto auduma autiņbiksīšu un aksesuāru galvenie klienti ir Vācijas, Austrijas, Šveices, Francijas un Dānijas jaunie
vecāki, kuri jau iepazinuši modernās auduma autiņbiksītes un vēlas savam mazulim kaut
ko atšķirīgu no tirgū piedāvātā, pēdējā gada laikā arvien vairāk pieaug arī Latvijas klientu
interese un līdz ar to arī produktu iegāde. Latvijas tirgum šis produkts
ir jauns, tādēļ jāveic vēl daudz skaidrojošā un izglītojošā darba.
Produkti galvenokārt tiek eksportēti - "Littleberry" ir gan tiešie klienti, gan sadarbības
partneri, kuri tālāk tirgo "Littleberry" produkciju savos tiešsaistes veikalos, kas specializējas
auduma autiņbiksīšu tirdzniecībā. Eksports šobrīd veido 80-90% uzņēmuma apgrozījuma.
Tāpat ir iespēja "Littleberry" produktus iznomāt. Nomas ideja uzņēmējiem radās brīdī, kad vairākas reizes paziņas apjautājās, vai varētu
aizņemties produktus fotosesijai. "Tad izlēmām, ka mūsu produktu lietošanai
tikai skaistām bildēm noteikti varam dot uz nomu, jo klienti tādējādi var ietaupīt naudu,
bet mēs - palielināt savu klientu loku," stāsta E.Neiberga. Pagaidām šis vēl ir jauns un neierasts pakalpojums, ko plaši uzņēmēji nav reklamējuši, tādēļ nav bijusi liela interese, bet vien daži reāli nomas klienti.
Vaicāta, kāda ir konkurence starp autiņbiksīšu ražotājiem E. Neiberga atbild: "Pasaules mērogā konkurence nu jau ir ļoti liela, piemēram, Vācijā pēdējā gada laikā
vien ir radušies vismaz 20 jauni zīmoli. Tikmēr Latvijā konkurence ir pavisam neliela, jo
esam vēl sākumposmā, iepazīstot šo produktu. Uzskatu, ka, pieaugot produkta
atpazīstamībai un popularitātei Latvijas tirgū, noteikti parādīsies arī vairāk uzņēmēju, kas
vēlēsies paši radīt vai veidot veikalus auduma autiņbiksīšu tirdzniecībai."
Uzņēmuma nākotnes plāni saistās ar Eiropas tirgu iekarošanu ne tikai autiņbiksīšu
segmentā, bet arī modes aksesuāru segmentā, jo uzņēmēji uzskata, ka "Littleberry" produkts ir kas
vairāk par higiēnas preci. To var lietot arī kā apģērba sastāvdaļu, turklāt ne tikai ikdienā,
bet arī visos ģimenei svarīgajos svētkos.
Plānots izstrādāt arī jaunus produktus.
Lasi arī:
https://www.db.lv/zinas/latvija-radits-autinbiksisu-zimols-gege-495551