Bijusī Latvijas Būvuzņēmēju partnerības vadītāja Baiba Bļodniece kopā ar mammu Parīzē noskatītu ideju īstenojušas Mārupē.
Viņas izveidojušas kopīgu ziedu veikalu.
B.Bļodniece stāsta, ka vairākus gadus gan pati, gan viņas mamma saviem dārziem pasūtījušas puķu stādus un katru pavasari pārvērtušas mājas par
dendrārijiem - visas palodzes un stūri bija pilni ar stādiem.
"Pēdējais gads mums abām bija pārdomu
laiks. No dzīves aizgāja mans tētis, mamma palika viena, bet vēl
ne vecumā, kad būtu jādodas pensijā, vienlaikus man piedzima vēl
viena meitiņa, kas nozīmēja, ka esmu mājās ar viņu. Viss tas
kopā deva mums iespēju un vienlaikus radīja nepieciešamību
pārdomāt nerealizētas ieceres. Atminējāmies, kādu sajūsmu mums
radīja ceļojumā uz Parīzi ieraudzītais pavisam necilais ziedu
veikaliņš netālu no Sēnas krasta. Tas bija lielā, baltā
teltī paslēpies starp kokiem, no malas vispār nepateiktu, ka iekšā
ziedu paradīze - ziedi tikai podos, visdažādākie - sākot no
orhidejām un beidzot ar neredzētiem dabas brīnumiem," stāsta B.Bļodniece.
Šajā
pavasarī viņa kopā ar mammu nolēma, ka vērts pamēģināt ne tikai pašu
dārziem ziedus izaudzēt, bet arī tos piedāvāt iegādāties
citiem. Tā arī tapa pagaidu celtne, gandrīz tāda pati kā
Parīzē, tikai Mārupē, pie B.Bļodnieces mammas dārza. Vienlaikus abas nevēlējās, ka šī ideja būtu aktuāla tikai vasarai, tāpēc tika radītas pastāvīgas, nelielas koka konstrukcijas, lai veikals varētu darboties visu gadu.
B.Bļodniece uzrakstīja pieteikumu un LEADER programmā
ieguva vietējās pašvaldības un arī Lauku atbalsta dienesta
apstiprinājumu projekta realizācijai. "Bija plānots, ka pastāvīgo veikaliņu varētu uzstādīt jau šajā rudenī, diemžēl
pandēmija un ārkārtējā situācija mūsu ieceri liek pārcelt uz
nākamo pavasari," stāsta B.Bļodniece.
Veikaliņā šobrīd tiek piedāvātas gatavas kompozīcijas māla podos. "Tā bija
pamatvēlme - iet prom no plastmasas un vienreizlietojamām lietām
un veicināt ilgtspējīgākas un zaļākas lietas. Sākām ar
Lieldienu kompozīcijām, tagad piedāvājam arī vasaras puķes, kas
jau iestādītas māla podos, tāpēc atliek vien aizvest mājās un nolikt dārzā, uz
terases vai balkona. Vienlaikus arī sagaidām, ka ar tiem pašiem
podiem klienti var braukt vēlāk atkal vai arī ar saviem podiem un
tikai iestādīt tajos jaunas puķes. Redzam, ka ir pieprasījums pēc
tā, vienlaikus šobrīd cilvēki ir ļoti piesardzīgi uz
tēriņiem," novērojusi B.Bļodniece.
Savukārt otrs produkts, kuru piedāvā veikals ir puķu stādi - pelargonijas,
petūnijas, bazamīnes, lavandas, skaistnātres un citas. Ir
arī klienti, kas uz veikalu labprāt aizbrauc ar savām puķu kastēm un uz
vietas arī izvēlas, ko sastādīt.
B.Bļodniece atklāj, ka uz īpašiem
pasākumiem plāno veidot arī nelielas darbnīcas. Viena šāda jau tikusi organizēta maijā - Māmiņdienā, kad bērni varēja paši
izvēlēties podus, ziedus, tos sastādīt, izdekorēt un tad
pasniegt savām mammām kā dāvanu. "Šis bija super mīlīgs
pasākums, ko noteikti turpināsim arī uz citiem svētkiem,
vienlaikus arī taisot radošās darbnīcas, izglītojošus pasākumus
un arī meistarklases," stāsta B.Bļodniece.
Visbiežāk veikala klienti ir puķu mīļi, kuriem jau ir savi dārzi, vai arī tādi, kas
vēlas iegādāties kompozīcijas svētkiem vai dārziem. "Kā jau
stāstīju - arī bērni ir mūsu klienti, turklāt sevišķi mīļi.
Turklāt, kad mammas ar bērniem atbrauc pēc puķu stādiem, tad tas ir
tik jauki skatīties, kā viņi sajūsminās par krāsām un beigās
mājās tiek aizvesti pavisam citi ziedi vai krāsas kā mammas
iecerējušas. Jūtams, ka neskaidrība par nākotni, liek
būt mazliet taupīgākiem, vienlaikus visa šī ārkārtas situācija
un mājās sēdēšana, rada vēlmi pēc kaut kā skaista un liek
vairāk rosīties pa dārziem un balkoniem," novērojusi B.Bļodniece.
Nākamajā gadā uzņēmums plāno pāriet uz pastāvīgi strādājošu veikaliņu, kurā visu
gadu varētu iegādāties "dzīvos" ziedus. Veidot radošās
darbnīcas un dzīvi ap veikaliņu.
"Esam nolēmušas, ka
darbam projektveidīgi piesaistīsim vecāka gadagājuma cilvēkus un
jauniešus. Vecāka gadagājuma cilvēkiem parasti ir visas
nepieciešamās prasmes - mīlestība pret augiem, pacietība un
rūpība. Mēs varēsim piedāvāt fleksiblu darba laiku pēc katra
spējām. Vienlaikus jauniešiem mēs ļoti labprāt sniegsim pirmās
darba un prakses iespējas un vienlaikus lietderīgas būs prasmes
darbam ar sociālajiem tīkliem, mājas lapu un tamlīdzīgi. Mēs
redzam šo kā vietu, kur satikties paaudzēm, lai katrs spētu rast
savai pieredzei labāko," pauž B.Bļodniece.
Paralēli veikals vēlas attīstīt īpašu ziedu "gardēžu" līniju, lai veikalā varētu iegādāties tādus ziedus, kādus ikdienā
nevar redzēt citur. "Mēs nevēlamies konkurēt ar lielajiem
vairumtirgotājiem vai ziedu audzētājiem, bet tieši virzīties
nišas produktā, lai pie mums vienmēr varētu rast, ko īpašu. Un
visos gadalaikos," atklāj B.Bļodniece.