Pašmāju zīmols "Rō" piedāvā krāsaina un rotaļīga dizaina zeķes, kas radītas tepat Latvijā no dabīgi audzētas kokvilnas. Uzņēmuma plānos ir radīt jaunas kolekcijas, paplašināt piedāvājumu, atvērt veikalus citās Eiropas valstīs un kļūt par starptautiska līmeņa uzņēmumu.

"Rō" zīmols ar savu pirmo kolekciju plašākai auditorijai sevi pieteica 2019. gada decembrī. 

Ideja par dizaina zeķu zīmolu "Rō" radusies aptuveni 2016. gadā. "Tas nebija pavisam nejauši, bet drīzāk likumsakarīgi, jo uzņēmējdarbība un mode mani vienmēr ir piesaistījusi. Uzskatu, ka katram projektam vai idejai ir jāspēj pieiet stratēģiski un izvērtēt tā potenciālu, tādēļ izvēlējos studēt finanses Banku augstskolā un uzņēmējdarbību Šveices Biznesa skolā," stāsta zīmola  "Rō" izveidotājs Rodžers Dzintars.

Šobrīd, jau vairāk nekā 8 gadus viņš saistījis savu profesionālo darbību ar Latvijas Modes industriju, kur līdzdarbojies dažādu projektu izstrādē, organizēšanā un vadīšanā. Tas devis lielisku iespēju iepazīt to, kā darbojas modes industrija. Līdz ar to uzsākt uzņēmējdarbību tieši šajā jomā R.Dzintaram likās pavisam dabisks nākamais solis. 

Biznesa uzsākšanā un sākotnējās zīmola produkta izpētes un prototipēšanas stadijās veiktas investīcijas aptuveni 7000 eiro apmērā. Kopš darbības uzsākšanas tiek aktīvi piesaistīti industrijas eksperti un papildus ieguldījumi, lai turpinātu mērķtiecīgi nodrošināt uzņēmuma izaugsmi.

"Zīmola pamatnostādnes paredz ne tikai materiāla, bet arī dizaina kvalitāti, kas nozīmē, ka dizains tiek ne tikai nostrādāts līdz mazākajai niansei, lai neietekmētu valkāšanas komfortu, bet arī krāsas un elementi tiek radīti tā, lai zeķes būtu lieliski savelkamas ar jebkāda veida apģērbu, neatkarīgi no tā vai zeķes izvēlas valkāt sievietes vai vīrieši," stāsta R.Dzintars.

Lai radītu pirmo kolekciju, zīmols sadarbojās ar dizaineri Kristiānu Kalniņu. "Esmu ļoti priecīgs par sadarbību, jo no paša sākuma mums lieliski izdevās sakombinēt radošo ar zīmola stratēģiju," pauž R.Dzintars.

Pēc rūpīgi atlasītām krāsu paletēm un dizaina elementiem tika izstrādātas vairāk nekā 70 skices. Lai iegūtu vislabāko ieskatu par to, kas varētu patikt potenciālajam klientam, zīmols piesaistīja dažāda ģērbšanās stila un vecuma cilvēkus. Tika veiktas intervijas un uzdoti jautājumi sociālajos tīklos, kā arī veidotas fokusa grupas. Tā rezultātā līdz prototipēšanas stadijai nonāca 20 dažādi dizaini, no kuriem 5 iekļauti "Rō" pirmajā kolekcijā. 

Zeķu ražošana notiek Latvijā. "Ievērojot labākos zeķu ražošanas standartus un zīmola pamatnostādnes par atbildīgu attieksmi pret dabu un kvalitāti. Ražošanas procesā ir izmantotas augstākās kvalitātes zeķu adīšanas iekārtas, kas nodrošina ievērojami labāku izturību, kā arī piešķir dzidrākas un skaidrākas dizaina detaļas zeķēm," stāsta R.Dzintars.

Visas ražošanas procesā izmantotās izejvielas ir sertificētas oeko-tex, kas apliecina atbilstību saskaņā ar ES standartiem. "Zeķu adīšanas procesā tiek izmantota partneru vairāk nekā 50 gadu uzkrātā pieredze, kas apvienojumā ar inovatīvu tehnoloģiju un procesa pielietojumu nodrošina ļoti augstas kvalitātes produktu, izmantojot stipri mazāk dabas resursus un tiešā mērā padara ražošanu ilgtspējīgu. Tāpat, zeķu etiķetēm un tiešsaistes pasūtījumu iepakojumam tiek izmantots otrreiz pārstrādāts materiāls vai tāds, kas ir kompostējams un neatstāj nospiedumu dabā," atklāj R.Dzintars.

"Rō" zeķes jau ir sasniegušas klientus jau vairāk nekā 10 valstīs, galvenokārt , Eiropas Savienības robežās. "Kā zīmols esam pavisam jauni un apņēmības pilni. "Rō" mērķis ir kļūt par starptautiska līmeņa uzņēmumu, bet zinām, ka tas nenotiks vienas nakts laikā, tāpēc mērķtiecīgi veicam dažāda veida aktivitātes gan vietējā tirgū, kur vēlamies sevi pierādīt, gan arī strādājam un veicam ieguldījumus pie plašākas, starptautiska līmeņa atpazīstamības izveides. Liekam salīdzinoši lielu uzsvaru uz tiešsaistes vidi, bet arī aktīvi strādājam pie vietējo un starptautisko sadarbības partneru tīkla izveides. Šobrīd tas gan nenotiek tik aktīvi, esošās pandēmijas dēļ," stāsta R.Dzintars.

Zīmols savu pirmo kolekciju izlaida 2019.gada nogalē un tikai trīs mēnešus no tā brīža tika pasludināta pandēmija. "Cilvēki ir piesardzīgāki pirkumu veikšanā, jo nezina, kas viņus sagaidīs tuvākajā laikā. Modes industrija piedzīvo kārtīgas pārmaiņas un transformāciju, kas pakārtota valkātāja ikdienas izmaiņām. Ja vēl pirms nepilna gada home office bija, kas salīdzinoši neierasts, tad tagad tā jau ir ikdienas norma, ļoti lielai sabiedrības daļai. Līdzīgi ar modes industriju, tā pielāgosies patērētājam. Zeķes no otras puses vienmēr ir bijis elements, kas iederas, neatkarīgi no vides un situācijas. Varbūt krāsainas dizaina zeķes nav pirmās nepieciešamības prece, bet noteikti ir kas tāds, kas piešķir akcentu valkātājam. Tā ir salīdzinoši maza prece, līdz ar to tas prasa mazāku lēmuma pieņemšanas spiedienu, kā, piemēram, izvēlēties kleitu vai uzvalku. Varētu teikt, ka lielāks jautājums varētu būt par uzņēmuma izaugsmes tempu. Pēc prognozēm tika paredzēts straujāks, bet tik un tā interese par šādu preci ir un noiets tai ir," stāsta R.Dzintars.

Pērnā gada decembrī, ņemot vērā apkārt notiekošo situāciju, tika pieņemts riskants lēmums spert soli tālāk un piedāvāt zīmola produkciju plašākai auditorijai, Latvijā izveidojot pirmo zīmola pop-up veikalu t/c Alfa, nezinot vai valdība neapturēs tirdzniecības aktivitātes nākamajās dienās. "Beigu, beigās esam ļoti gandarīti un saņēmām pozitīvas atsauksmes un novērtējumu un cilvēki bija ļoti priecīgi redzēt šāda veida preci, kas ražota tepat Latvijā," pauž R.Dzintars. 

Viņš atzīst, ka šajā biznesā konkurence ir visai plaša un katrs rada ko dažādu, bet tai pat laikā ļoti līdzīgu - krāsainas zeķes. "Tāpēc,  mēs konkurējam nevis tikai ar kvalitāti, kas bieži vien pārējiem spēlētājiem redzama tikai kādā konkrētā uzņēmuma vai preces aspektā, bet strādājam pie tā lai tā būtu viscaur visam. Liela daļa, pat vieni no lielākajiem spēlētājiem izvēlas piedāvāt zeķes, kas ir viena izmēra 41-46, bet realitātē tāds izmērs pēc ražošanas standartiem neeksistē, tādā veidā tiek optimizētas izmaksas uz valkāšanas ilguma un kvalitātes rēķina. "Rō" iet citu ceļu un no paša sākuma piedāvā izmērus, kas ir pēc ražotāju standartiem," uzskata R.Dzintars. 

Šajā un nākamajos gados plānots turpināt investīcijas, lai izveidotu jaunas kolekcijas, pavairojot zīmola piedāvājumu, kā arī dažādot zeķu veidu piedāvājumu, piemēram, izveidojot vasaras no-show zeķu kolekciju, kā arī zeķes, kas piesaistīs aktīvā dzīvesveida piekritējus. Zīmols plāno arī izskatīt iespējas izveidot gan pop-up, gan pastāvīgus veikalus citās Eiropas valstīs.