Lego ir stiprāks pat par Google! Vismaz tajā, kas attiecas uz zīmolspēku, par ko liecina ikgadējais zīmolu novērtēšanas un stratēģiskās konsultācijas firmas Brand Finance izveidotais zīmolspēka (brand power) saraksts.
Šogad (2017) krāsainais klucītis bija šī saraksta pašā augšgalā, aiz sevis atstājot tādus garā līdzīgos kā Mikimausis un Bārbija. Vai klucīšus tik labi pērk? Nē, pie vainas ir Lego filmas. Jaunākā no tām, Lego Batman, pirmajā izrādīšanas nedēļā kases ienākumu ziņā ir pārspējusi pat sadomazohistiski iekrāsotos 50 tumšākos toņus. Acīmredzami sekss vairs nerullē! Toties klucīšiem klājas labi ne tikai citos glancētos sarakstos, bet arī realitātē. Tā gan vienmēr nav bijis.
Lego aizsākumi meklējami pagājušajā gadsimtā, kad lielās Depresijas pašā kulminācijā dānis Ole Kirks Kristiansens savā galdniecībā Billundā sāka taisīt koka rotaļlietas, jo pieprasījums pēc koka trepēm un gludinājamajiem dēļiem strauji apsīka. Leģenda vēsta, ka pirmā izgatavotā rotaļlieta bija pīle, kas galu galā izrādījās tik pieprasīta, ka Kristiansens pilnībā pievērsās tikai spēļmantām.
2015. gadā kompānijas ienākumi bija 4,83 miljardi eiro, bet peļņa – 1,23 miljardi eiro. The Financial Times kompāniju dēvē par pelnošāko rotaļlietu ražotāju. Kas to būtu gaidījis no vienkārša, nedigitāla plastmasas klucīša?!
Visu rakstu Tas nav vienkāršs plastmasas klucītis lasiet 17. februāra laikrakstā Dienas Bizness.
Abonējiet, lai saņemtu laikrakstu ik dienu.
Populārākie
- Fitch apstiprinājusi Latvijas kredītreitingu "A-" līmenī
- Paveikti aptuveni 95% no ceļu būvniecības sezonā plānotajiem darbiem
- 94n Digital raksta vēsturi – pirmā Latvijas digitālā mārketinga aģentūra, kas iekļuvusi septiņās finālistu nominācijās četros nozīmīgākajos pasaules un Eiropas reklāmas apbalvojumos
- Uzsāk projekta Mežpilsēta piektās mājas būvniecību
- Jaunās tehnoloģijas un tradicionāli materiāli — ceļš uz kvalitatīvāku arhitektūru Latvijā
