
Holdinga kompānijas Ventspils nafta pārošana kādam Krievijas uzņēmumam, kurš spētu nodrošināt naftas plūsmu caur Ventspili, būtu Latvijas interesēs, uzskata Ventspils mērs Aivars Lembergs. Starp tādām kompānijām viņš minēja gigantus Transneft un Gazprom.
A. Lembergs gan uzsvēra, ka nav iesaistīts šajā darījumā, par kuru neoficiāli zināms, ka jau ir parakstīts nodomu protokols.
Otrdienas rītā intervijā LNT ziņu raidījumam 900 sekundes A. Lembergs noraidīja bažas par Ventspils naftas iespējamu nonākšanu Krievijas uzņēmumu rokās. Ja pircējs būtu ar Krieviju saistītas fiziskas personas, viņu izcelsmei nebūtu nozīmes, ja vien tas nebūtu Krievijas valstij piederošs uzņēmums.
Pašreizējā Ventspils naftas sadarbība ar britu koncerna Vitol Group meitassabiedrību, Kiprā reģistrēto Euromin Holdings Limited, kam pieder 49,05% VN akciju, pēc A. Lemberga domām, neesot Latvijas valstij iespējamā izdevīgākā. Vitol bizness ir uzkrāt naftas produktus, gaidot izdevīgāko pārdošanas cenu pasaules tirgos, kamēr Latvijas valsts un Ventspils pašvaldības interesēs būtu nodrošināt lielāku plūsmu caur Ventspils naftu. No A. Lemberga teiktā izrietēja, ka pārdošana krievu uzņēmumiem to spētu nodrošināt, tādēļ būtu izdevīga.
Kā nedēļas nogalē rakstīja laikraksts Diena, Latvijā viena no lielākajām holdingkompānijām a/s Ventspils nafta (VN), kur ietilpst Ventspils naftas terminālis un a/s Latvijas kuģniecība (LK), tuvākā gada laikā gandrīz pilnībā var tikt pārdota par aptuveni 300-400 miljoniem eiro (no 210,8 līdz 281,1 miljonam latu). Neoficiāli avoti Dienai apstprinājuši, ka jūnija beigās teju ar visiem pašreizējiem VN akcionāriem ir parakstīts nodomu protokols par holdingkompānijas akciju pārdošanu austriešu miljardierim Martīnam Šlafam, kura dēls Deivids Aleksandrs Šlafs jau šobrīd atrodas VN padomē.
Populārākie
- Vai jauni nodokļu un kontrabandas epidēmijas draudi pār Eiropu?
- Staņēvičs atstāj Stradiņa slimnīcas padomes priekšsēdētāja amatu
- Izstrādātas tehniskās vadlīnijas betona CO₂ nospieduma klasifikācijai
- Beidzas parakstīšanās Invego obligācijām ar 11 % gada likmi
- Liepājas ostā par 23,09 miljoniem eiro plānots pārbūvēt piestātni