Eksports šogad dažādos varas un biznesa līmeņos dēvēts teju par visu ekonomikas kataklizmu risinātāju. DB noskaidro, kāds tad īsti ir Latvijas vidējais eksportētājs.
Tas ir ražotājs, kas savus produktus galvenokārt eksportē uz Igauniju, Lietuvu, Krieviju, Vāciju un Skandināvijas valstīm. Visbiežāk tas pārstāv metālapstrādes, kokrūpniecības vai pārtikas nozari, ir iegādājies vairākas modernas iekārtas un pieradis ražot pēc ārzemju pasūtījuma, jo, lai gan labprāt gribētu ražot savu produktu, bet īsti nespēj izlemt, kāds produkts būtu pieprasīts eksporta tirgos un nezina, kā to labāk pārdot.
Vidējais eksportētājs biznesā darbojies vidēji desmit un vairāk gadus, tā gada apgrozījums ir no pusmiljona līdz pieciem miljoniem latu, nodarbina 30 – 80 darbiniekus, turklāt liela daļa no tiem ir ražošanas un administrācijas cilvēki, mazāk kompetentu pārdošanas cilvēku. Kompānijas vadītājs lielākoties ir aktīvs vīrietis, vecumā no 40 līdz 50 gadiem, kas ir izgājis dzīves skolu uzņēmējdarbībā, daudz ceļo, ar augstāko izglītību.
To liecina gan statistikas dati, gan DB aptaujātie eksperti, kas ar eksporta uzņēmumiem saskaras dienu dienā.

Neesi abonents? Piesakies uz 2 nedēļu testa abonementu šeit!
