Šī gada pirmajā ceturksnī, kad nacionālā aviokompānija airBaltic, iespējams, cietusi miljonos latu mērāmus zaudējumus, airBaltic reāli pārvadāto pasažieru skaits krietni atpalicis no plānotā.

 DB rīcībā esošā informācija liecina, ka šī gada janvārī, februārī un martā optimistiskās prognozes par pasažieru skaita pieaugumu nav piepildījušās. Proti, janvārī apkalpoti tikai 182 tūkst. pasažieru, lai arī plānots bija apkalpot ap 222 tūkst. pasažieru. Februārī, kad saskaņā ar airBaltic plāniem, bija jāapkalpo ap 201 tūkst. pasažieru, reāli pārvadāti 176 tūkst. pasažieru. Savukārt martā apkalpoto pasažieru skaits pieaudzis līdz 231 tūkst., taču vienalga atpalicis no iepriekš plānotā pasažieru skaita par aptuveni 4 tūkst.

DB neoficiāli zināms, ka plānoto pasažieru skaitu šī gada pirmajā ceturksnī nav izdevies sasniegt arī citām starptautiskajā lidostā Rīga strādājošajām aviokompānijām, savukārt aprīlī un maijā situācija uzlabojusies.

Trešdien airBaltic izplatīja preses relīzi, kurā norāda, ka šī gada pirmajos mēnešos apkalpoti 1,223 milj. pasažieru, kas ir par 8 % vairāk nekā attiecīgajā laika posmā pērn.

Iespējams, maijā, salīdzinājumā ar aprīli, airBaltic piedzīvojusi nelielu pasažieru skaita kritumu, proti, aprīlī, saskaņā ar DB rīcībā esošo informāciju, nacionālā aviokompānija pārvadājusi 328 tūkst. pasažieru, bet maijā, saskaņā ar relīzē pausto – 326,2 tūkst. pasažieru.

Neoficiāli tiek pieļauts, ka airBaltic lielajiem zaudējumiem gada pirmajos mēnešos ir vismaz divi iemesli – degvielas cenu kāpums un pārlieku optimistiskās prognozes par pasažieru skaita pieaugumu.