
Jautājums par airBaltic nesaskaņām ar starptautisko lidostu Rīga par vairākiem miljoniem latu katru dienu rada izmaksas gan lidostai, gan pašai kompānijai un tas jārisina pēc iespējas ātrāk.
Tā intervijā LNT raidījumam 900 sekundes atzina jaunais satiksmes ministrs Uldis Augulis. Ja airBaltic atrisina visas savas problēmas vai pabeidz iesāktos darījumus, tad nebūtu problēmas atgriezt atpakaļ arī zīmolu, viņš piebilda.
Tas ir jautājums starp divu daļēji valstij piederošu kompāniju spēju vienoties vai ilgstošs tiesas process, lai šo problēmu atrisinātu, tā ministrs, kurš ceturtdien paredzējis tikties ar lidostas Rīga valdi un vēlāk ar airBaltic vadītāju. Viņš arī domā, ka tagad pienācis laiks piekāpties pašai aviokompānijai.
Ja neizdosies panākt risinājumu, tad, visticamāk, tas būs ilgstošs tiesas process, pieļāva ministrs. Iespējams, tas ir arī jautājums par atgriešanos pie savulaik padomju veiktās finanšu uzraudzības kapitālsabiedrībās.
Ministrs arī sacīja, ka ministrijā viņš veidos atsevišķu departamentu, kas būs balstīts nevis uz juridiskiem, bet ekonomiski analītiskiem darbiniekiem, kas varēs izkontrolēt katra mēneša pārskatus un finanšu rādītājus.
Tiekoties ar aviokompānijas vadītāju Bertoltu Fliku, U. Augulis gatavs piedāvāt esošā akcionāru līguma izmaiņas, kur lielākajai kapitāla turētājai - valstij vajadzētu būt citādai ietekmei, ko ministrs gan neatklāja.
Komentējot Ķīnas interesi par airBaltic, ministrs sacīja, ka kompānija strādā pietiekami labi un pieļāva, ka, iespējams, vastij nav izdevīgi pārdot savas daļas ne tagad, ne nākotnē.