Rīgas domes Satiksmes departamenta atklātā konkursa par Dienvidu tilta trešās kārtas būvniecības pabeigšanu līgumcena ar piegādātāju apvienības ACB, Tilts un Viadukts pārstāvi a/s A.C.B. ir 14,248 miljoni latu, liecina informācija Iepirkumu Uzraudzības biroja (IUB) mājas lapā.

 

Dienvidu tilta trešās kārtas ietvaros tiks pabeigta būvniecība posmā no Bauskas ielas līdz Ziepniekkalna ielai.


Db.lv jau rakstīja, ka Dienvidu tilta celtniecība atsāksies, vēlākais, šā gada vasarā, bet būvdarbus plānots pabeigt nākamgad. Dienvidu tilta trešās kārtas jeb Zemgales virziena maģistrālā transporta mezgla būvniecības ietvaros tiks pabeigta Daugavas kreisā krasta automaģistrāle – Jāņa Čakstes gatve, kas savienos Dienvidu tiltu ar Ziepniekkalna ielu un veidos tilta maģistrālos pievedceļus Pārdaugavā. Projekta īstenošanas laikā tiks izbūvēti Jāņa Čakstes gatves un Bauskas ielas divu līmeņu šķērsojums un Jāņa Čakstes gatves un Ziepniekkalna ielas šķērsojums.

 

Līgums ar iepriekšējo būvnieku a/s Transport Systems tika lauzts pagājušajā gadā pēc pašu uzņēmēju lūguma, jo Dienvidu tilta trešās kārtas būvdarbi finansējuma trūkuma dēļ bija pārtraukti jau 2010.gada vidū. Savukārt pērn decembrī Rīgas dome izsludināja jaunu iepirkuma konkursu par būvdarbu pabeigšanu.

 

Rīgas dome nepieciešamos līdzekļus, saskaņā ar Finanšu ministrijas doto atļauju, aizņemsies no Valsts kases vai cita aizdevēja, kas piedāvās izdevīgākos aizdevuma nosacījumus. Tas būs atmaksājams ne ilgāk kā 15 gadu laikā. Šogad projekta realizācijai dome plāno aizņemties septiņus miljonus latu.

 

DB iepriekš vēstīja – Rīgas domes un a/s Transport Systems tilta iepriekšējo kārtu celtniecības noslēgtā līguma summa bija 313,4 milj. latu, no tām 170,3 milj. latu bija projektēšanas un būvniecības izmaksas, bet 143,2 milj. latu – maksājumi par finansējuma piesaisti. Būvdarbi Pārdaugavā tika pārtraukti 2010. gadā, kad nepieciešamo desmit milj. latu vietā piešķirti vien 1,26 milj. latu.