
Vēlme starptautisko lidostu Rīga atslogot no zemo cenu lidsabiedrībām, tajā mēģinot vairāk «iedabūt» klasiskās aviokompānijas, var aizbiedēt lielāko Latvijā strādājošo zemo cenu aviokompāniju Ryanair, vēsta laikraksts Diena.
Tās aiziešana negatīvi atsauktos uz konkurenci, audzētu aviobiļešu cenas un mazinātu pasažieru plūsmu. Šādu scenāriju laikrakstam pieļāvuši uzrunātie eksperti, ņemot vērā arī, viņuprāt, visai niecīgās izredzes atdabūt savulaik Latviju pametušās klasiskās aviokompānijas.
Lidosta Rīga drīz valdībā prezentēšot savu attīstības plānu, kurā vairs neesot vietas zemo cenu lidotājiem. Tos Satiksmes ministrija (SM) iecerējusi pārcelt uz lidlauku Tukumā.
Aviācijas jomas eksperts Tālis Linkaits un tūrisma biznesa eksperts Aivars Mackevičs Dienai pauduši viedokli, ka atbildīgajiem ir jāspēj rast kompromisu, lai zemo cenu lidsabiedrībām būtu iespēja sniegt pakalpojumus lidostā Rīga.
T. Linkaits sacījis, ka negribētu, lai Ryanair lidostas Rīga plānu maiņas dēļ vispār aizietu no Latvijas, ko ir grūti skaidri paredzēt, ņemot vērā kompānijas neprognozējamību. Arī A. Mackevičs apšaubījis, vai Ryanair piekristu lidot no Tukuma. Esot šaubas arī par SM vēlmi atdabūt savulaik Latvijas tirgu pametušos aviograndus, piemēram, British Airways (BA) un KLM. Tās, pēc ekspertu sacītā, izvēlējās vairāk strādāt uz starpkontinentāliem lidojumiem, kur iespējams vairāk nopelnīt.