Starptautiskā lidosta Rīga varētu pārskatīt maksu par virszemes pakalpojumu sniegšanu Latvijas aviokompānijai airBaltic gadījumā, ja aviokompānija gadā sasniegs trīs miljonus apkalpoto pasažieru Rīgas lidostā, atsaucoties uz lidostas valdes locekli Jāni Ķuzuli, raksta BNS.

2009.gadā airBaltic pārvadāja nepilnus 2,76 miljonus pasažieru.

Db.lv jau rakstīja, ka Rīgas apgabaltiesa piektdien ierosināja lietu Latvijas aviokompānijas airBaltic prasībā par teju sešu miljonu latu piedziņu no starptautiskās lidostas Rīga.

airBaltic ar prasības pieteikumu tiesā vērsās jau jūlija nogalē, norādot, ka lidosta lidsabiedrībām nepiemēro vienlīdzīgus tarifus.

Aviokompānijā aģentūrai BNS iepriekš pavēstīja, ka lidostas tarifi mainījās pērn 1.novembrī, taču Īrijas zemo izmaksu aviokompānija Ryanair turpina maksāt pēc iepriekšējiem tarifiem. Pēc airBaltic rīcībā esošās informācijas, Ryanair starptautiskajai lidostai Rīga maksā 4,5 eiro (3,16 latus) par pasažieri, kas ietver gan lidmašīnu nosēšanās maksu, gan virszemes apkalpošanu, gan lidostu nodevu. Savukārt Latvijas aviokompānijai lidosta 1.janvārī palielināja virszemes apkalpošanas tarifus par 60%, un airBaltic kopējie izdevumi par lidmašīnu nosēšanās maksu, virszemes apkalpošanu un lidostas nodevu veido teju 10 eiro (7,03 latus) uz vienu pasažieri.