Krievijas naftas kompānijas Lukoil meitasuzņēmumam Litasco radušās problēmas ar mazuta transportēšanu no Ventbunkera termināļa rezervuāriem, kas traucē darbu arī Latvijas Dzelzceļam (LDz).

Uzņēmums informē, ka Ventbunkera rezervuāri patlaban sasnieguši maksimālo iespējamo kapacitāti, bet vairāk nekā papildu 1700 dzelzceļa vagonu ar 100 000 metrtonnu Litasco naftas produktu jau nogādāti Latvijas teritorijā. Ventbunkers termināļa rezervuāros uzglabāti 120 000 metrtonnu.

LDz apstiprināja, ka «kravas vagonu daudzums, kas uzkrājas Latvijā sakarā ar to neizkraušanu, rada nopietnas problēmas LDz darbībai. Šāda vagonu aizturēšana kavējot kravas vilcienu satiksmi un ievērojami apgrūtina manevru darbu, tomēr LDz turpināšot pieņemt Latvijā ienākošos vagonus ar kravām un nodrošinās kravu apriti».
Lukoil uzņēmumā Latvijā LUKoil Baltija R jebkādus komentārus solīja sniegt tikai rīt, jo šodien kompānijas padomes pārstāvis Haims Kogans neesot sasniedzams.

Kā skaidro Ventbunkers, ņemot vērā, ka vairs nav iespējams šo daudzumu naftas produktu noglabāt kompānijas rezervuāros, šie dzelzceļa vagoni ar naftas produktiem tiekot izvietoti dzelzceļa stacijās visā Latvijas teritorijā. Dzelzceļa vadība 6.janvārī bijusi spiesta sasaukt ārkārtas sapulci, lai veiktu steidzamus ārkārtas pasākumus un par katru cenu nodrošinātu dzelzceļu sistēmas turpmāku funkcionēšanu. Dzelzceļa stacijas Rēzeknē un Daugavpilī esot pārpildītas un kritiskā situācijā.

Uzņēmumā skaidro, ka pagājušā gada nogalē 25.decembrī pagaidām neskaidru iemeslu dēļ tirdzniecības uzņēmums Litasco aizkavēja tankkuģa Celtic Sea ienākšanu Ventspils ostā, lai tiktu pārkrauti naftas produkti no Ventbunkers rezervuāriem. Šī rīcība radījusi katastrofālus apstākļus LDz un Ventbunkers, jo uzņēmums nevar atbrīvoties no rezervuāros uzkrātajiem naftas produktiem.

Tādējādi patlaban neesot iespējams veikt jaunu kravu sūtījumu pārkraušanu, veidojot rindu uz dzelzceļa. Papildus tam Ventbunkeram katru dienu jāmaksā vairāk nekā 100 000 ASV dolāru (52 000 latu) par dīkstāvi. Līdz 12.janvārim kompānijas zaudējumi šo darbību dēļ pārsnieguši 1,1 miljonus latu.

Kā ziņo Ventbunkers preses dienests, tiekot spekulēts, ka Litasco apzināti rada haosu LDz sistēmā, lai piespiestu Ventbunkeru pagarināt pakalpojumu līgumu, kam termiņš beidzās 2010.gadā. Litasco arvien Ventbunkeram ir parādā 20 miljonus eiro (14 miljoni latu) par sniegtajiem pakalpojumiem 2010.gadā.

Kopējā naftas produktu vērtība, kas patlaban netiek pārkrauta, varētu pārsniegt 100 miljonus ASV dolāru (52 miljonus latu).