
Mikroautobusus grib padarīt par piedevu pārējam sabiedriskajam transportam, raksta Diena.
Kaut arī Rīgas dome (RD) ir pieņēmusi lēmumu, ka maršruta mikroautobusus no 2012.gada pārņems Rīgas Satiksme (RS), tikai nākamā gada laikā tiks izstrādāta koncepcija, kas ar tiem notiks.
Taču jau tagad darba grupa ir ieteikusi variantu, kādā veidā sabiedriskā transporta tīklu optimizēs. Tiek pieļauta iespēja, ka mikroautobusi kursēs mazāk pieprasītos maršrutos vai arī tiks uzskatīti par paaugstināta komforta transportu, tad attiecīgi biļešu cena būs augstāka.
Satiksmes departamenta izstrādātajā Rīgas maršrutu tīkla koncepcijā tika piedāvāti divi maršrutu tīkla izveides varianti. Radikālākais no tiem, kas visticamāk netiks ieviests, paredz noteikt, ka maršrutu tīkla mugurkauls ir elektrotransports, integrējot tajā arī dzelzceļu, taču tad pasažieriem nāktos vairāk pārsēsties un pilnībā mainīt biļešu sistēmu, pārejot uz laika biļeti.
Mikroautobusu šai variantā izmantotu mazāk pieprasītos maršrutos.
Otrs variants, ko darba grupa atbalsta, ir mērenāks, īpaši nemainot maršrutu tīklu. Mikroautobusi šajā sistēmā iekļauti kā paaugstināta komforta transports, pieļaujot, ka par biļeti nāktos maksāt vairāk.
Viļņā situācija ir līdzīga kā Rīgā – 42 maršrutus apkalpo desmit firmas. Biļetes ir gandrīz divtik dārgākas nekā pašvaldību transportā. Taču atšķirībā no Rīgas pagaidām netiek domāts par reformu.