Šogad lidojumus uz Rīgu uzsāks Skandināvijas lidsabiedrība Skyways, kas 10 reizes nedēļā lidos no Gēteborgas, un Izraēlas nacionālās aviokompānijas El Al čārtersabiedrība Sundor, kas vienreiz nedēļā lidos no Telavivas.

Kopumā Rīgas lidostā šovasar darbosies 19 aviokompānijas, raksta Neatkarīgā.

Starptautiskās lidostas Rīga valdes priekšsēdētājs Arnis Luhse norāda, ka tuvāko divu gadu laikā Rīgā atgriezīsies KLM Royal Dutch Airlines. Tai gan esot vairāk prasību nekā pārējām tradicionālām aviokompānijām, kas lido no Rīgas. Ja, piemēram, pasažieriem uz gaisakuģi jānokļūst pa peronu un tas ir slidens, tad lidostai jānodrošina paklāji.

Jāatgādina, ka februāra sākumā aviokompānija airBaltic noslēdza sadarbības līgumu ar KLM, nodrošinot tās pasažieriem nokļūšanu caur Amsterdamu, Šipholas lidostu, uz Eiropas un aizjūras galamērķiem. Savukārt airBaltic izpilda lidojumus caur Rīgu uz galamērķiem Austrumeiropā, Krievijā un NVS valstīs.

Interesi par Rīgu ir izrādījusi arī Francijas nacionālā lidsabiedrība Air France, kura izskatot plānus uzsākt tiešos lidojumus no Parīzes uz Rīgu.

Iepriekš airBaltic prezidents Bertolts Fliks prognozēja, ka pēc pieciem gadiem Ryanair no Rīgas nelidos, taču airBaltic turpinās strādāt. Tam piekrīt arī Rīgas lidostas vadītājs. «Tukša vieta jau nepaliek. Ja Ryanair aizies uz Tukuma lidostu, tad, visticamāk, Rīgā atgriezīsies zemo cenu aviokompānija easyJet,» norāda A.Luhse.