
Lidostas jaunā termināļa projekta konkursa uzvarētājs tiks paziņots mēneša laikā, bet iedzīvotāji par savu tīkamāko termināļa projektu varēs balsot līdz 5. novembrim.
To termināļa projekta izstādes atklāšanā sacīja airBaltic prezidents Bertolds Fliks. Savus risinājumus jaunajam lidostas terminālim, kuram būs jāapkalpo 12 – 14 milj. pasažieru, jeb aptuveni četras reizes vairāk nekā Lidosta Rīga apkalpo pašlaik, piedāvājuši vairāk nekā 120 pasaules arhitektu. Konkursa komisija savu lēmumu jau par uzvarētāju ir pieņēmusi, taču tas vēl netiek atklāts.
B. Fliks apgalvo, ka liela nozīme būs arī iedzīvotāju balsojumam. Netiek arī atklāts, kādi arhitekti ir 10 finālā iekļuvušo termināļa arhitektonisko risinājumu autori. Pašlaik zināms, ja airBaltic izdosies veiksmīgi atrisināt savas domstarpības ar Lidostu Rīga, jaunais terminālis varētu būt gatavs 2013. gada beigās. Pašlaik ir samazinātas arī kopējās projekta izmaksas no sākotnējiem 92 milj. eiro uz 80 milj. eiro. «Galu galā jau par visu samaksās patērētājs un tā kā mēs naudā nepeldamies, nolēmām projekta izmaksas samazināt,» tā B. Fliks. Viņaprāt, 30% varētu būt pašfinansējums, t.i. airBaltic, Lidostas Rīga un Turcijas investora TAV kopīgi segtās jaunā termināļa būvniecības izmaksas, bet 70% varētu piesaistīt no kredītiestādēm.
Populārākie
- Liepājas ostā par 23,09 miljoniem eiro plānots pārbūvēt piestātni
- Ventspils ostas termināļos aug pārkrauto kravu apjoms
- Banku darbība atgriežas 70. gados – cilvēciska pieeja mūsdienīgā tehnoloģiskā izpildījumā
- Auto diski: ko nozīmē uz tiem esošie cipari? Īss ceļvedis ikvienam autovadītājam
- Lietuvas cerības uz ekonomisku labumu no attiecībām ar Taivānu bija kļūda