Šodien publiskotie Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) dati liecina, ka 2011.g. 2.ceturksnī kravu apgrozījums (tonnās) ar dzelzceļa transportu gada laikā ir pieaudzis par 25%. Šis ir straujākais pieaugums kopš 2004.gada, kad CSP sāka publicēt šos datus. Starptautisko kravu pārvadājumu apjomi jau ir pārsnieguši pirmskrīzes līmeni.

Šis ir straujākais pieaugums kopš 2004.gada, kad CSP sāka publicēt šos datus. Starptautisko kravu pārvadājumu apjomi jau ir pārsnieguši pirmskrīzes līmeni, norāda Lija Strašuna, Swedbank vecākā ekonomiste.

«Šī ir patiešām ļoti iespaidīga izaugsme. Diemžēl visticamāk, šī ļoti strauja dzelzceļa un attiecīgi arī pakalpojumu eksporta attīstība pierims gada otrajā pusē. Jau pašlaik ir vērojami dzelzceļa caurlaides spējas ierobežojumi, jo īpaši Austrumu-Rietumu virzienā. Ir nepieciešamas vērienīgas investīcijas infrastruktūrā, lai varētu noturēt tādu strauju izaugsmi arī turpmāk.»

Tikmēr Kravu pārvadājumu ar autotransportu apjoms pirmajā pusgadā pieaudis par 11,1%. Šā gada pirmajos sešos mēnešos kopumā pārvadātas 22,7 milj. tonnu kravu, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati.

Visvairāk pārvadāts iekšzemē – 18,3 milj. tonnu, kas ir par 7,9% vairāk nekā pērn pirmajā pusgadā. Eksporta kravu pārvadājumiem ir lielākais kāpums – 49,8%, veidojot 2,13 milj. tonnas. Savukārt importa kravu pārvadājumi pirmajos sešos mēnešos bija vien 0,84 milj. tonnu, bet kravu pārvadājumi ārvalstīs – 1,5 milj. tonnu, kas ir par 6,6% vairāk nekā pērn.

Savukārt 2011. gada 2. ceturksnī 38% (4,7 milj. t.) no ar autotransportu pārvadāto kravu kopapjoma veidoja metālu rūdas un citi ieguves rūpniecības un karjeru izstrādes produkti un kūdra, 18,5% (2,3 milj. t.) – lauksaimniecības, medniecības un mežsaimniecības produkti, zivis un citi zvejniecības produkti, bet 8,5% (1,1 milj. t.) – koks, koksnes un korķa izstrādājumi (izņemot mēbeles), celuloze, papīrs un papīra izstrādājumi