Pēc divu gadu pandēmijas stingrajiem ierobežojumiem, kas vienlaikus gan smagi skāra mazumtirdzniecības nozari, gan mudināja to spert lielus soļus tirdzniecības organizācijas pārmaiņu virzienā, no 26. februāra līdz 2. martam Diseldorfas izstāžu centrā klātienē pulcēsies pasaules mazumtirdzniecības nozares pārstāvji uz savas nozares galveno pasākumu - pasaulē vadošo tirdzniecības aprīkojuma un organizācijas izstādi EuroShop. Šā gada izstāde būs par ieguvumiem, ko nesusi krīze, proti, par nozares digitalizāciju un ar to saistītajām inovācijām, jauniem tehnoloģiskajiem risinājumiem, resursu taupīšanu un ilgtspēju, fizisko un digitālo tirdzniecības procesu apvienošanu, viedajiem veikaliem un iepirkšanās centriem nākotnes pilsētās.


Piecas dienas, no svētdienas līdz ceturtdienai, Diseldorfas izstāžu centrā nozares profesionāļu fokuss būs vērsts uz iepirkšanās procesu, uz klientu ērtībām un pārdevēju reaģēšanu uz izmainītajiem iepirkšanās paradumiem, uz jaunu vajadzību apmierināšanu un tirdzniecības procesa optimizāciju. 


Izstādē piedalīsies 1700 dalībnieku no 56 valstīm un sagaidāmi 94 000 apmeklētāju no vairāk nekā 142 valstīm. 16 halles un vairāk nekā 100 000 m2 ekspozīcijas laukuma. 

Latviju šā gada izstādē pārstāvēs seši uzņēmumi: Baltic Exposervice SIA 1/B31, FTLV SIA 17/D56, Groglass SIA 16/B21, SAF Tehnika AS 15/B14, IBSC SIA 5/F42 un Sulapro SIA 14/E19.


EuroShop 2023 piedāvājums aptvers astoņas sadaļas. Lielākā ekspozīcija ar visplašāko ražotāju un produktu pārstāvniecību būs veikalu iekārtojums, dizains un vizuālais merčendaizings (10., 11., 12. halle), kurā vadošie arhitekti, dizaineri un ražotāji sniegs atbildes uz aktuāliem jautājumiem: kādam šodien ir jābūt veikalam? Kādam jābūt iekārtojumam – funkcionālam vai emocionālam? Kādas vajadzības jāapmierina, un kādas papildu funkcijas jāpiedāvā? Šajā sadaļā atradīsiet radošus un pragmatiskus risinājumus. Apmeklētāji varēs iedvesmoties gan no temporāliem dizaina risinājumiem, gan modulārām koncepcijām, kā arī atrast taustāmus ilgtspējības risinājumus. 


Tā kā iepirkšanos lielā mērā ietekmē emocionālais noskaņojums, tad pirmais, kas nāk prātā, kad runa ir par noskaņas un atmosfēras radīšanu, ir apgaismojums un speciālie gaismas risinājumi. EuroShop 9. hallē atradīsiet daudzveidīgus gaismas piedāvājumus, sākot no speciālā apgaismojuma veikalu ieejas zonai un preču prezentācijai līdz pat izmeklētiem gaismas risinājumiem kases zonai. Vienkopus tiks prezentēts viedais apgaismojums, LED tehnoloģijas, lietu internets, ilgtspējīgi enerģijas risinājumi un inteliģenta apgaismojuma pārvaldība.


Funkcionāls un skaists ir divas svarīgas īpašības, kad runa ir par veikalu iekārtojumu. Attiecīgi, materiāli un virsmas ir EuroShop jaunā sadaļa, kas izvietota 13. hallē. Tajā tiks prezentēti gan grīdu, sienu un griestu materiāli, gan arī mēbeļu virsmas, akcentējot materiālu kvalitāti un lietošanas funkcijas.


Klasiskās tirdzniecības tehnoloģijas savienojumā ar viedajām tehnoloģijām – klientu datu analīzi, mākslīgo intelektu, mobilajiem maksājumiem, bezsaistes un tiešsaistes integrācijas risinājumiem ir tikai daži no dominējošajiem mazumtirdzniecības norēķinu tehnoloģiju aspektiem, kas tiks prezentēti EuroShop ietvaros 4., 5., 6., 7a. un 7. hallēs. 


Nākamā lielā tēma, kam īpaši pievērsta uzmanība, ir mazumtirdzniecības mārketings. Tas kalpo pircēju uzmanības piesaistīšanai un virzībai uz pirkumu izdarīšanu. Attiecīgi 3. un 4. hallē būs apvienoti digitālie un mobilie risinājumi, kā arī tiks prezentēta mākslīgā intelekta izmantošana mazumtirdzniecības mārketinga risinājumos.


Izstāžu un pasākumu mārketings ir joma, kas virzās uz digitalizāciju un festivalizāciju, attiecīgi šī sadaļa sola progresīvu un novatorisku ideju piepildītas ražotāju ekspozīcijas 1. hallē. 


Izstādes EuroShop 2023 sadaļā ēdināšanas servisa aprīkojums (14. halle) galvenais fokuss būs uz sabiedrisko ēdināšanu, kas šobrīd pasaulē ir visstraujāk augošais mazumtirdzniecības tirgus segments. Tā, piemēram, ASV jau vairāk nekā puse no izdevumiem par pārtiku un dzērieniem tiek tērēti ārpus mājas. Tirdzniecības centri, lielveikali, degvielas uzpildes stacijas arvien lielāku uzmanību pievērš ēdināšanas zonai, tās konceptam, sākot ar ērtiem līdzņemšanas risinājumiem līdz pievilcīgiem tematiskiem restorāniem.


Resursu taupīšana, ilgtspēja un efektivitāte ir jautājumi, ar kuriem saskaras ikviens mazumtirgotājs. Attiecīgi 14., 15., 16. un 17. halle būs ražotāju ekspozīcijas, kuru piedāvājumā ir saldēšanas iekārtas un enerģijas resursu pārvaldības risinājumi, t.sk. kondicionēšanas un siltuma rekuperācijas, ēku pārvaldības un elektromobilitātes risinājumi.


Līdzās izstādei tiks realizēta plaša tematisko pasākumu programma. To veidos kā augsta līmeņa lekciju un diskusiju forumus un dalīs tematiskajos blokos, kas notiks angļu valodā. Forumu apmeklējums ir bez papildu maksas.


Tāpat izstādes ietvaros būs izveidotas vairākas speciālās ekspozīcijas. Šeit minami gan Future Urban Lab, kas būs nākotnes pilsētu modelējumi, gan Room4Senses ekspozīcija, kurā tiks analizēta pircēju sensorā pieredze un demonstrētas tās potenciāla izmantošanas iespējas, kā arī speciālās platformas dizaineriem, jaunuzņēmumiem, X, Y un Z paaudzēm, idejām, vīzijām un inovatīviem produktiem. 


EuroShop 2023 būs atvērta apmeklētājiem no svētdienas, 26. februāra, līdz ceturtdienai, 2. martam, katru dienu no plkst. 10.00 līdz 18.00. Izstādes biļetes ieteicams iegādāties pirms došanās uz Diseldorfu par iepriekšpārdošanas cenām. Vienas dienas biļete vienai personai maksā 70 eiro, divu dienu biļete attiecīgi 120 eiro, un biļete visām izstādes dienām maksā 165 eiro. Plašāka informācija www.euroshop.de, un EuroShop tiešsaistes žurnālu atradīsiet šeit: mag.euroshop.de