Budimex, Polijas būvniecības tirgus līderis saņēmis atļauju izmantošanai un nodevis ekspluatācijā Varšavas Rietumu staciju, tostarp tās galveno zāli un pagrabstāva līmeni -1. Tas ir viens no svarīgākajiem posmiem vienā no lielākajiem dzelzceļa investīciju objektiem Polijā pēdējo desmitgadu laikā. Būvdarbu platība bija lielāka nekā 70 hektāri, garumā sasniedzot piecus kilometrus, tajā krustojas 14 dzelzceļa līnijas.

Varšavas Rietumu stacija – valstī lielākais dzelzceļa mezgls, pēc visaptverošas modernizācijas ieguva pavisam jaunu veidolu. Ik dienas stacija apkalpo līdz pat 60 tūkstošiem pasažieru un gandrīz 1400 vilcienu. Jauno sliežu ceļu kopējais garums pārsniedz 35 kilometrus, kas aprīkoti ar 137 pārmijām un simtiem dzelzceļa vadības elementu – 191 semaforu un teju 580 informācijas displeju.

Galvenais modernizācijas elements bija līmenis -1 jeb pazemes pāreja 63 metru platumā. Šajā platībā varētu ietilpināt lidmašīnu Boeing 737. Ik dienas pie būvniecības strādāja aptuveni 600 cilvēku un 160 iekārtu vienību, intensīvākajos brīžos vairāk nekā 700 darbinieku un 250 iekārtu vienību. Būvniecībā izmantoti gandrīz 92 tūkstoši kubikmetru betona un 11,5 tūkstoši tonnu dzelzsbetona.

Jaunā infrastruktūra ietver deviņus mūsdienīgus peronus, kas ir pilnībā pielāgoti cilvēkiem ar kustību traucējumiem. Katrs no tiem ir savienots ar pasažieru tuneli ar liftiem, eskalatoriem, kas atvieglo pārvietošanos pasažieriem ar velosipēdiem vai ratiņiem. Peronu kopējā platība sasniedz 35 tūkstošus kvadrātmetru. Līdzās peroniem tika izbūvēta arī jauna stacijas ēka ar ietilpīgu galveno uzgaidāmo zāli un pāreju ar tirdzniecības un pakalpojumu sniegšanas vietām, kur tiks atvērti veikali un restorāni.

Objekts tika projektēts pēc ilgtspējīgās attīstības principa. Stacija aprīkota ar fotovoltisko instalāciju ar kopējo platību 8000 m2, pateicoties kam objekts sevi nodrošina ar 30% vajadzīgās elektroenerģijas. Stacijas tuvumā iestādīti gandrīz 100 koki, vairāk nekā 4000 krūmu, uzsverot rūpes par ekoloģiju, īstenojos šo projektu. 

''Varšavas Rietumu stacijas būvniecība ir piemērs tam, kā Polijas būvdarbu veicējs var īstenot projektu ar izšķirošu nozīmi valsts attīstībā. Tā ir viena no svarīgākajām investīcijām infrastruktūrā pēdējo gadu laika – projekts, kas stiprina Polijas transporta sistēmas mugurkaulu, un palielina ceļošanas drošību un komforta līmeni. Mēs esam firma ar spēcīgām pozīcijām, ar saknēm Polijā, balstīta mūsu speciālistu zināšanās un pieredzē. Ar valsts tehniskajiem resursiem, kapitālu un plašu uzticamu partneru loku mēs varam veiksmīgi sniegt ieguldījumu infrastruktūras modernizācijā un Polijas tautsaimniecības konkurētspējas veicināšanā. Jo sevišķi vēlos pateikties visiem mūsu darbiniekiem un šajā projektā iesaistītajām pusēm – inženieriem, būvdarbu brigādēm un projektētājiem. Pateicoties viņu kompetencei, apņēmībai un ikdienas darbam, bija iespējams īstenot tik sarežģītu uzdevumu neparasti grūtos apstākļos. Īstenojot šādus projektus, investējam vietējo firmu attīstībā, būvējam kompetenci nākotnei, un rīkojamies  pārredzami un atbildīgi, lai nākamās paaudzes varētu izmantot mūsdienīgu, drošu un pieejamu infrastruktūru'' – atzina Artūrs Popko, Budimex SA valdes priekšsēdētājs.

''Pēc modernizācijas Varšavas Rietumu stacija ir ne tikai dzelzceļa stacija, bet arī daudzfunkcionāls un mūsdienīgs satiksmes un pakalpojumu mezgls. Lepojamies, ka Budimex un Mostostal Krakow un partneri, ir īstenojuši galvaspilsētai un valstij tik stratēģiski svarīgu objektu. Pateicoties tam, pasažieri ir ieguvuši drošu, funkcionālu un komfortablu objektu, kas atbilst XXI standartiem'' – atzina Macejs Oleks (Maciej Olek), Budimex SA valdes loceklis, dzelzceļa būvniecības, enerģētikas un rūpnieciskās infrastruktūras būvniecības rīkotājdirektors.

Varšavas Rietumu stacija pēc modernizācijas kļūs ne tikai par mūsdienu Varšavas vizītkarti, bet arī par vienu no tehniski augstākā līmeņa stacijām reģionā. Īstenotais projekts PKP PLP izmaksāja 2,7 miljardus zlotu, projekts finansēts ar Eiropas Savienības „Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta” (EISI) līdzfinansējumu.

Budimex īsteno arī stratēģiskus starptautiska līmeņa projektus, tostarp Rail Baltica. Tas ir lielākais dzelzceļa projekts Baltijas valstīs. Ģenerāluzņēmējs kopuzņēmuma ietvaros veic darbus Igaunijā, kur uzņēmumam 332 miljonu eiro vērtajā projektā ir 40% akciju, kā arī Latvijā, kur jāizbūvē 230 km gara jauna dzelzceļa līnija. Tas ir posms no starptautiskā dzelzceļa, kas savienos Varšavu, Kauņu, Tallinu un Helsinkus. Polijā Budimex īsteno svarīgus valsts infrastruktūras projektus, piemēram, termināli T3 Baltic Hub Gdaņskas ostā. Šī gada jūnijā atvērtais termināls ir lielākā hidrotehniskā investīcija valstī, kas pašlaik ļauj apkalpot lielākos konteineru kuģus.