Otro sliežu ceļa izbūve posmā Skrīveri - Krustpils ļaus audzēt pārvadājumu kapacitāti no 65 milj. t līdz 88 milj. t, piektdien informē laikraksts Dienas bizness.
Tā Latvijas Radio raidījumā Krustpunktā skaidroja a/s Latvijas dzelzceļš valdes priekšsēdētājs Uģis Magonis.
Viņš atzina, ka naftas produktu un ogļu kravu pieaugums šogad Latvijas dzelzceļam ļauj prognozēt pārvadājumu rekordapjomā 56-57 milj. t, bet patlaban dzelzceļa pārvadājumu kapacitāte ir aptuveni 65 milj. t. Viņš atzīst, ka līdz šim rekordgads bija 2008. gads, kad tika pārvadātai 56 milj. t.
«Kopumā pa dzelzceļu pārvadāto kravu būs vairāk nekā pērn, kad izjutām kravu kritumu Krievijas un Baltkrievijas slikto attiecību dēļ, taču tagad naftas produktu kravu plūsma atkal ir atjaunojusies,» stāsta U. Magonis. Viņš norāda, ka šā gada aizvadītajos mēnešos naftas produktu kravu apjoms pieaudzis par 20%, bet ogļu par 18%, turklāt Krievija šogad uz Ventspils ostu paredzējusi nosūtīt 2 milj. t kālija sāls, vairāk arī tiek vestas metāla kravas.
«Šogad vairāk ienāk arī naudas (no 1 t tranzītkravas Latvijā paliek vidēji 10 Ls), un arī uzņēmuma peļņa varētu būt lielāka nekā pērn,» prognozē U. Magonis. Viņš piebilst - lai arī Latvijā bez Latvijas dzelzceļa meitaskompānijas LDz Cargo ir vēl divi kravu pārvadātāji (to īpatsvars tuvojas 20%) pa dzelzceļu, tomēr šie privātie pārvadātāji ogles neved, jo peļņa no šādiem pārvadājumiem esot ļoti niecīga.
«Privātos pārvadātājus vairāk interesē kravas, kas rada peļņu, piemēram, naftas produkti,» skaidro U. Magonis.
Abonējiet, lai saņemtu laikrakstu ik dienu.

Visu rakstu lasiet laikrakstā Dienas bizness.
Laikraksta abonentiem elektroniskā versija