
«Nevar noliegt, ka airBaltic aiziešana no Latvijas būtu būtisks trieciens lidostai Rīga. Jā, Rīgā tiek apkalpotas arī vairāku citu aviokompāniju lidmašīnas, tomēr jāsaprot, ka galvenos ienākumus katrai lidostai veido tieši bāzes aviokompānijas. Kas tad maksās lidostai Rīga tos miljonus, ja airBaltic aizies kaut kur citur?!,» laikrakstam Dienas bizness norāda bijušais lidostas Rīga vadītājs Dzintars Pomers.
Kā vēstīts, privātais nacionālās aviokompānijas airBaltic akcionārs Baltijas aviācijas sistēmas (BAS) ir ierosinājis mainīt akcionāru līguma punktu, kas paredz, ka bāzes lidostai noteikti jābūt Rīgā. Tiek norādīts, ka šāda vēlme ir saistīta ar vēlmi pārcelt šīs kompānijas bāzes lidostu no Rīgas uz Viļņu Lietuvā.
«Tas nav neiespējami, ņemot vērā, ka Latvija ir ES valsts, un tādējādi pārreģistrēties uz kādu citu lidostu šīs valstu savienības ietvaros principā nav nekādu problēmu,» stāsta Pomers.
Tomēr viņš arī norāda: «Skaidrs gan nav tas, ko kompānija šādas lidostas maiņas rezultātā iegūtu. Ja tā tiktu reģistrēta, piemēram, Kiprā, vēl varētu saprast ekonomisko ieguvumu, bet attiecībā uz Lietuvu to ir grūti saskatīt. Tādējādi ir grūti saprast, kāds būtu racionālais ieguvums no šāda soļa. Vairāk gan šāds paziņojums, šāds lūgums mainīt attiecīgo punktu airBaltic akcionāru līgumā izskatās pēc sava veida šantāžas. Proti, jau zināmu laiku ir skaidrs, ka airBaltic ir nepieciešama pietiekami liela nauda tās pamatkapitāla palielināšanai. Savukārt Latvijas valdība ir norādījusi, ka valstij, kas ir lielākais šīs kompānijas akcionārs, nepieciešamās naudas summas pašreizējā brīdī nav un tā neko netaisās vairāk investēt. Tādējādi ļoti iespējams, ka BAS mērķis šajā gadījumā ir panākt, lai valsts līmenī sāktos čīkstēšana - redziet, ja valdība nepiešķirs airBaltic miljonus, ko prasa BAS, uzņēmums var tikt pārcelts uz kaimiņvalsti.»
Abonējiet, lai saņemtu laikrakstu ik dienu.