Draugiem Group autoparku kontroles sistēmas izstrādātājs SIA Mapon datu analīzē sper soli tālāk un piedāvā instrumentu digitālā tahogrāfa datu pārvaldībai

Likumi Eiropā nosaka šoferu darba un atpūtas režīmu. Pēdējos desmit gadus tā uzskaite notiek digitāli, visiem šoferiem ir kartītes, kas reģistrē darba un atpūtas laiku. Ir precīzi un sarežģīti noteikumi, kas nosaka, cik daudz viņš drīkst braukt, kad jāveic atpūta, cik tā ir ilga utt. Bieži šoferi paši līdz galam nesaprot šos noteikumus, kā rezultātā nespēj tos ievērot. Tāpēc Mapon izstrādājis risinājumu Tachogram, kas ļauj analizēt datus, identificēt pārkāpumus un mācīties no tiem. «Ņemot vērā noteikumu sarežģītību un soda apmēru par to neievērošanu, šoferiem tas ir diezgan liels apgrūtinājums. Latvijā sodi varbūt ir salīdzinoši nelieli, bet Eiropā esam redzējuši arī vairāk nekā desmit tūkstošu eiro sodu. Viss atkarīgs no policijas inspektora interpretācijas, bet, piemēram, Vācijā soda nevis par vienu pārkāpumu, bet piestāda rēķinu par visiem pēdējā mēneša pārkāpumiem,» stāsta Ingus Rūķis, SIA Mapon vadītājs. Viņš uzskata, ka noteikumu pārkāpšana, sodu maksāšana rada liekus izdevumus un tādējādi samazina uzņēmuma konkurētspēju.

##Uz pareizā ceļa

Mapon Tachogram izstrādes projektu sāka 2015. gada pavasarī, kad uzņēmums radīja risinājumu, kas veica digitālā tahogrāfa datu attālinātu nolasīšanu no automašīnām. Kad Mapon runā ar saviem klientiem par to, ko tie dara ar iegūtajiem datiem, izrādās, ka lielākā daļa ar tiem neko nedara. «Viņi neapzinās, uz kādas pulvera mucas sēž, cik liela var būt soda nauda, ja neseko līdzi tam, ko šoferi dara,» saka I. Rūķis. Tā kā uzņēmumam bija iespēja datus lejupielādēt, šķita loģiski spert soli tālāk un tos arī analizēt, izveidot atsevišķu produktu. Tā ir mobilā aplikācija, kas apkopo datus no šoferu identifikācijas kartēm, kur glabājas dati par to, kurās valstīs viņi bijuši, kad braukuši, kad atpūtušies. Tachogram šos datus analizē atbilstoši Eiropas Komisijas regulām. Rezultāts ir grafiki par darba un atpūtas laiku, kur skaidri pateikts, ko šoferis nav ievērojis, piemēram, kad braucis pārāk ilgi, kad par maz atpūties, kad nav kompensējis atpūtu vai nepareizi veicis atpūtu uz prāmja. Lai gan arī darba devējs šos datus uzskaita elektroniski, realitātē šoferi nereti izmanto pierakstu kladītes, kur piefiksē, kad sāka savu darba nedēļu, kad apstājās atpūsties utt. Tas saistīts ar to, ka darba devējam tādi dati ir, bet tos ir sarežģīti nodot šoferim. Reisā viņi nereti ir divas nedēļas un datus elektroniskā formā var iegūt tikai, atgriežoties birojā, taču pa šo laiku var paspēt pieļaut daudz kļūdu. «Šis ir labs veids, kā visu laiku pārbaudīt, ka esi uz pareizā ceļa,» teic Andris Dzudzilo, SIA Mapon vadītājs.

Visu rakstu Pierakstu kladīti aizstāj ar mobilo lietotni lasiet 19. aprīļa laikrakstā Dienas Bizness.

Abonējiet, lai saņemtu laikrakstu ik dienu.