Draugiem Group autoparku kontroles sistēmas izstrādātājs SIA Mapon datu analīzē sper soli tālāk un piedāvā instrumentu digitālā tahogrāfa datu pārvaldībai
Likumi Eiropā nosaka šoferu darba un atpūtas režīmu. Pēdējos desmit gadus tā uzskaite notiek digitāli, visiem šoferiem ir kartītes, kas reģistrē darba un atpūtas laiku. Ir precīzi un sarežģīti noteikumi, kas nosaka, cik daudz viņš drīkst braukt, kad jāveic atpūta, cik tā ir ilga utt. Bieži šoferi paši līdz galam nesaprot šos noteikumus, kā rezultātā nespēj tos ievērot. Tāpēc Mapon izstrādājis risinājumu Tachogram, kas ļauj analizēt datus, identificēt pārkāpumus un mācīties no tiem. «Ņemot vērā noteikumu sarežģītību un soda apmēru par to neievērošanu, šoferiem tas ir diezgan liels apgrūtinājums. Latvijā sodi varbūt ir salīdzinoši nelieli, bet Eiropā esam redzējuši arī vairāk nekā desmit tūkstošu eiro sodu. Viss atkarīgs no policijas inspektora interpretācijas, bet, piemēram, Vācijā soda nevis par vienu pārkāpumu, bet piestāda rēķinu par visiem pēdējā mēneša pārkāpumiem,» stāsta Ingus Rūķis, SIA Mapon vadītājs. Viņš uzskata, ka noteikumu pārkāpšana, sodu maksāšana rada liekus izdevumus un tādējādi samazina uzņēmuma konkurētspēju.
##Uz pareizā ceļa
Mapon
Tachogram izstrādes projektu sāka 2015. gada pavasarī, kad uzņēmums
radīja risinājumu, kas veica digitālā tahogrāfa datu attālinātu
nolasīšanu no automašīnām. Kad Mapon runā ar saviem klientiem par to, ko
tie dara ar iegūtajiem datiem, izrādās, ka lielākā daļa ar tiem neko
nedara. «Viņi neapzinās, uz kādas pulvera mucas sēž, cik liela var būt
soda nauda, ja neseko līdzi tam, ko šoferi dara,» saka I. Rūķis. Tā kā
uzņēmumam bija iespēja datus lejupielādēt, šķita loģiski spert soli
tālāk un tos arī analizēt, izveidot atsevišķu produktu. Tā ir mobilā
aplikācija, kas apkopo datus no šoferu identifikācijas kartēm, kur
glabājas dati par to, kurās valstīs viņi bijuši, kad braukuši, kad
atpūtušies. Tachogram šos datus analizē atbilstoši Eiropas Komisijas
regulām. Rezultāts ir grafiki par darba un atpūtas laiku, kur skaidri
pateikts, ko šoferis nav ievērojis, piemēram, kad braucis pārāk ilgi,
kad par maz atpūties, kad nav kompensējis atpūtu vai nepareizi veicis
atpūtu uz prāmja. Lai gan arī darba devējs šos datus uzskaita
elektroniski, realitātē šoferi nereti izmanto pierakstu kladītes, kur
piefiksē, kad sāka savu darba nedēļu, kad apstājās atpūsties utt. Tas
saistīts ar to, ka darba devējam tādi dati ir, bet tos ir sarežģīti
nodot šoferim. Reisā viņi nereti ir divas nedēļas un datus elektroniskā
formā var iegūt tikai, atgriežoties birojā, taču pa šo laiku var paspēt
pieļaut daudz kļūdu. «Šis ir labs veids, kā visu laiku pārbaudīt, ka esi
uz pareizā ceļa,» teic Andris Dzudzilo, SIA Mapon vadītājs.
Visu rakstu Pierakstu kladīti aizstāj ar mobilo lietotni lasiet 19. aprīļa laikrakstā Dienas Bizness.
Abonējiet, lai saņemtu laikrakstu ik dienu.