Turpinot darbu pie
mākslīgā intelekta virziena attīstības, uzņēmums Tet sadarbībā ar uzņēmumu Tilde uzsācis sintezētās jeb robota balss projektu. Pateicoties tam, Tet
virtuālā klientu asistente Anete sāks runāt, un šo risinājumu nākotnē Tet
piedāvās citiem uzņēmumiem.
Sintezētās
balss projekta ideja ir radīta Tet Inovāciju čempionātā, kur darbinieki strādā
pie savām idejām jaunu biznesa virzienu attīstībai un esošo pakalpojumu
pilnveidošanai. «Šo risinājumu izmantosim, lai uzlabotu iekšējos procesus
un komunikāciju ar klientiem, bet vēlāk varēsim piedāvāt to arī citiem
uzņēmumiem efektīvākai klientu apziņošanai,» stāsta Tet mākslīgā intelekta pakalpojumu vadītāja Inese Zariņa.
Šis
projekts top sadarbībā ar uzņēmumu Tilde, kas palīdz risinājuma izstrādes
procesā un datu apstrādē. «Balss sintēze ir tehnoloģija, kas ļauj rakstītu
tekstu pārvērst runā. Šajā tehnoloģijā mēs izmantojam neironu tīklus, kas
padara balss plūdumu un intonāciju daudz cilvēcīgāku,» skaidro Tilde biznesa attīstības vadītājs
Kaspars Kauliņš.
Lai
radītu sintezēto balsi, vispirms ir nepieciešams sagatavot datus. «Ar
datiem mēs saprotam daudzu stundu garumā ierunātu tekstu cilvēka balsī, ko pēc
tam būs nepieciešams sintezēt. Tālāk ar neironu tīklu palīdzību un, izmantojot
ierunātus datus, tiek apmācīti algoritmi. Kad šis ir izdarīts, algoritmi spēj
sintezēt no jauna dabīgā cilvēcīgā balsī pat to tekstu, kas pirms tam nebija
ierunāts,» turpina K.Kauliņš.
«Sākotnēji
sintezētās balss projekts dos mūsu čatbotam Anetei iespēju komunicēt ar
klientiem un atbildēt uz viņu jautājumiem ne tikai rakstiski, bet arī mutiski.
Tāpat izmantosim to robotzvaniem jeb automatizētai saziņai ar klientiem.
Kombinējot dažādus mākslīgā intelekta risinājumus, nākotnē mēs iegūsim «balss uz tekstu un teksts uz balsi» tehnoloģiju,» piebilst
I.Zariņa.
Šobrīd
process ir sākumstadijā, kad tiek sagatavoti dati - balss īpašniecei Vinitai
Vilcānei Krilovai ir jāpavada daudz laika ierakstu studijā, ierunājot
nepieciešamos tekstus. Kad ierakstu process noslēgsies, sāksies informācijas
apstrāde un algoritmu apmācība, kas aizņems vēl dažus mēnešus.
Sintezētās
balss tehnoloģija ir jaunums ne tikai Latvijas, bet arī Baltijas mērogā, norāda uzņēmumi. «Ir ļoti neliels skaits augstskolu un universitāšu, kas savās
laboratorijās mēģina veidot šos sintezatorus, bet biznesa vidē šī tehnoloģija
ir pilnīgi unikāla mūsu reģionā,» saka K.Kauliņš.
Tet
sāka aktīvu mākslīgā intelekta risinājumu attīstību 2017. gadā, kad iekšējā
Inovāciju čempionātā radās ideja par čatbota izveidi. Kā rezultātā tika
izveidota virtuālā klientu asistente Anete, kas šobrīd ir spējīga atbildēt uz 90 tūkstošiem klientu jautājumu, tai skaitā arī personalizētiem jautājumiem Mans
Tet platformā.