
Ķīnas vadošais viedtālruņu ražotājs izvēršas premium segmentā un uzsvaru liek uz servisa kvalitāti
Līdz ar sava zīmola popularizēšanu Huawei straujā izaugsme ir notikusi uz uzkrātās kompetences bāzes, kad aprīkojums tika ražots citiem zīmoliem, stāsta Huawei Consumer Business Group Baltijas reģiona ģenerāldirektors Jaņs Fejs (Yan Fei).
Fragments no intervijas:
Kāpēc jūsu reģionālais birojs ir pārcelts no Rīgas uz Viļņu?
Lietuvā mums bija daudz projektu, un tā bija ērtāk. Huawei ir trīs biznesa grupas. Tās ir IT infrastruktūras grupa, biznesa pakalpojumu grupa, un mans bizness ir patēriņa preces – viedtālruņi, planšetes u.tml. Lietuvā mēs izbūvējām infrastruktūru operatoram Omnitel un Bite, un Lietuvas radio un televīzijas centram uzstādām 4G tīklu. Mums ir arī sadarbība ar Viļņas universitāti, kur ir Huawei Tīkla akadēmija un Mobilo aplikāciju laboratorija, kas orientēta tieši uz biznesa risinājumiem. Latvijā ar mūsu infrastruktūru strādā operators Bite, Igaunijā – Elisa.
Pasaulē jums ir lieliski rādītāji. Kādi tie ir reģionā?
Jā, pasaulē pērngad mūsu, t.i., patēriņa preču biznesa grupas ieņēmumi bija gandrīz 20 miljardi USD, kas ir 73% pieaugums pret gadu iepriekš. Tā ir trešā daļa no visas Huawei grupas ieņēmumiem. Ar pāri par 100 miljoniem nosūtīto viedtālruņu pasaulē esam trešie lielākie ražotāji aiz Samsung un Apple. Tieši patēriņa preču grupā plāns ir piecu gadu laikā sasniegt 100 miljardu USD ienākumus.
Baltijā es strādāju kopš pagājušā gada februāra. Tolaik Lietuvā mums bija 4% tirgus daļa, Latvijā – kādi 5% un apmēram 7% Igaunijā. Saskaņā ar GfK datiem gada laikā šīs tirgus daļas ir pieaugušas attiecīgi Lietuvā līdz 9,9%, Latvijā līdz 18% un Igaunijā līdz 17%. Tā ir ievērojama izaugsme.
Visu interviju Modē ir kvalitāte lasiet 19. maija laikrakstā Dienas Bizness.
Abonējiet, lai saņemtu laikrakstu ik dienu.