Ārkārtējās situācijas laikā Baltijas valstīs pieprasījuma pieaugums planšetdatoriem sasniedza pat 300% izaugsmi, liecina "Samsung Electronics Baltics" apkopotie dati.

"Planšetdatori pāris gadus ir stabils, viegli stagnējošs tirgus ar samērā prognozējamu pieprasījumu, tomēr ārkārtējās situācijas izraisītās pārmaiņas gan uzņēmumos, gan mājsaimniecībās ieviesa nozīmīgas korekcijas šajā produktu kategorijā. Iedzīvotājiem bija nepieciešamas ierīces, kas ļauj ērti strādāt un mācīties no mājām, un pieauga pieprasījums arī no valsts institūciju un uzņēmumu puses," skaidro Māris Ķikāns, "Samsung Electronics Baltics" tirdzniecības vadītājs Baltijas valstīs.

Martā "Samsung Electronics Baltics" pārstrukturēja savus plānus un mainīja biznesa fokusu uz e-komerciju – ērtāku iepirkšanos tiešsaistē, bezkontakta piegādi un telefoniskām speciālistu konsultācijām. Rezultātā aprīļa vidū tiešsaistē tika pārdots pat četras reizes vairāk "Samsung" mobilo ierīču, nekā vidēji pirms tam.

Kopumā lielākais kritums mobilo ierīču kategorijā, kurā ietilpst arī planšetdatori, bija redzams uzreiz pēc pirmajiem ierobežojumiem marta vidū. M. Ķikāns to skaidro ar iedzīvotāju sākotnējo neziņu un piesardzību, taču pēc tam pārdošanas apjoms esot pastāvīgi audzis. Maijā pieprasījums pēc planšetdatoriem izlīdzinājies un bijis nedaudz lielāks nekā iepriekš, salīdzinot gan ar vidējiem rezultātiem pirms ārkārtējās situācijas, gan attiecīgo periodu pērn. Tāpat saglabājusies tendence biežākai pirkumu veikšanai tiešsaistē.