Visbiežāk reklāmu bloķētājus lieto mājas datoros, visretāk
– planšetdatoros, noskaidrots interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmuma Gemius veiktajā Latvijas interneta lietotāju aptaujā. Savukārt, ja saturs reklāmu bloķēšanas dēļ nebūtu pieejams,
aptuveni puse aptaujāto reklāmas bloķētāju atslēgtu, kamēr pārējie meklētu citu
saturu.
Aptaujā noskaidrots, ka 47
procenti interneta lietotāju lieto reklāmu bloķētājus (adblock) uz vismaz
vienas ierīces, no kuras pārlūko internetu. No tiem 78 procenti reklāmu
bloķētāju lieto uz mājas datora, 47 procenti – uz darba datora, 37 procenti –
uz mobilā telefona, bet 16 procenti – uz planšetdatora. Vairāk nekā puse
aptaujāto vīriešu lieto reklāmu bloķētājus uz darba datoriem, kamēr tikai 43
procenti sieviešu izvēlas bloķēt reklāmas šajās ierīcēs.
Vaicāti, kāpēc izmanto
reklāmu bloķētājus, 80 procenti respondentu norāda, ka reklāmas internetā ir
pārāk uzmācīgas, 61 procents – ka to ir pārāk daudz, 58 procenti – ka reklāmu
saturs viņus neinteresē, bet 4 procenti aptaujāto nosauc citus iemeslus. Interneta
lietotāji atklāj, ka, viņuprāt, reklāmas aizsedz ekrānu, tās ir pārāk
traucējošas un uzkrītošas, novērš uzmanību, palēnina ierīču veiktspēju vai to
saturs, kā arī izpildījums nešķiet pievilcīgs.
Uz jautājumu, kā rīkotos,
ja iecienītākā interneta portāla saturs
nebūtu pieejams tādēļ, ka izmanto reklāmu bloķēšanas rīkus, 40 procenti
aptaujāto atzina, ka bloķēšanas rīku konkrētajai lapai atslēgtu, 7 procenti to
noņemtu visam pārlūkam, bet 53 procenti meklētu citu sevi interesējošu saturu
bez reklāmas bloķēšanas. Savukārt katrs piektais respondents ir gatavs apsvērt
iespēju maksāt par sevi interesējošo saturu bez reklāmām.
Aptauja tika veikta no
2019. gada 11. līdz 15. februārim un tajā piedalījās 2153
Latvijas interneta lietotāji vecumā no 18 līdz 74 gadiem. Aptauja veikta,
izmantojot interneta aptauju gemiusAdHoc ar izlecošo interneta anketu
palīdzību, kas tika rādītas interneta lietotājiem pēc nejaušības principa.