Mobilo sakaru operatora «Tele2» un
pētījumu aģentūras SKDS veiktā iedzīvotāju aptauja atklāj, ka pēdējā gada laikā
aptuveni 30% iedzīvotāju nav iegādājušies kādu preci vai pakalpojumu, jo nav
varējuši sazvanīt konkrēto uzņēmumu.
Daudziem
var šķist, ka telefona zvani vairs nav būtiski preču vai pakalpojumu pārdošanā,
taču 67% aptaujāto uzņēmumu atzīst, ka klienti viņiem zvana pa telefonu, lai
uzzinātu par precēm vai pakalpojumiem un tos iegādātos.
«Aptaujas
rezultāti liecina, ka uzņēmumi reāli zaudē klientus, jo nav spējuši atbildēt uz
viņu zvaniem. Šo situāciju būtu iespējams mainīt, ja uzņēmumi varētu šiem cilvēkiem
atzvanīt. Taču ļoti daudziem tas nav iespējams, jo tikai 11% Latvijas uzņēmumu
pastāv ienākošo zvanu uzskaite,» komentē «Tele2»
komercdirektors Raivo Rosts.
Uzskaite
visbiežāk nepastāv mazos uzņēmumos – līdz 50 cilvēkiem lielos kolektīvos. Šī
tendence raksturīga arī uzņēmumiem Kurzemē un Latgalē, lai gan tieši tur potenciālie
klienti visbiežāk izvēlas zvanīt pa tālruni, lai iegūtu informāciju.
«Mūsdienās
ienākošo zvanu uzskaiti un pāradresāciju, automātisko atbildētāju un citas
noderīgas klientu apkalpošanas funkcijas var ieviest, izvēloties atbilstošu
tarifu plānu un lejupielādējot mobilo lietotni viedtālrunī. Tam vairs nav
nepieciešamas milzīgas investīcijas un sarežģīti tehnoloģiskie risinājumi, jo
visu pārējo izdara speciālisti attālināti,» piebilst R. Rosts.
Iedzīvotāju
un uzņēmēju aptauja tika veikta 2019. gada februāri, aptaujājot 1005
respondentus vecumā no 18 līdz 75 gadiem, kā arī 750 uzņēmējus.