Sargā identitāti digitālajā pasaulē

Start-up
2019. gada 25. februāris 13:44

Arvien vairāk pakalpojumiem pārceļoties uz globālo tīmekli, aktualizējas jautājums par precīzu personas identitātes pārbaudi

Igaunijas jaunuzņēmuma Veriff risinājums ļauj ikvienai interneta vietnei vai mobilajai ierīcei pārbaudīt autovadītāja apliecību, pasi vai valsts izdotu identifikācijas dokumentu. Uzņēmuma nākotnes mērķis ir panākt uzticību internetā un nodrošināt, ka cilvēki, domājot par tiešsaistes identifikāciju, zina, ka ir tāda Igaunijas kompānija Veriff, kas piedāvā to izdarīt ātri un viegli, un ka šāds risinājums pieejams ne tikai lielām kompānijām, bet arī maziem un vidējiem uzņēmumiem. Kompānijas dibinātājs Kārels Kotkas (Kaarel Kotkas) norāda, ka šobrīd tiešsaistē daudzas lietas un pakalpojumi ir lētāki nekā fiziskajos veikalos un uzņēmumi sāk saprast, ka vairs nav vajadzīgs birojs, lai būtu blakus klientam. «Lai būtu efektīvāks un piedāvātu pakalpojumus par zemāku cenu, ir jāpārvietojas uz internetu. Mūsu risinājums ļauj pārliecināties, ka tiek izmantota īstā cilvēka identitāte. Mēs iestājamies, lai neviens cits neizmanto viņa identitāti. Ja internetā pērk zobu birsti, nevar nodarīt daudz ļaunuma, bet, ja pērk mašīnas un paraksta dokumentus, ir jābūt spēcīgai pārbaudei, lai darījums notiek uzticami,» saka K. Kotkas.

K. Kotkas nesen devās atvaļinājumā uz Islandi un ar nomātu auto apceļoja salu. Kad pakalpojuma sniedzējs izkalkulēja cenu, izrādījās, ka viņam jāpiemaksā papildu 400 eiro, jo viņš ir jaunāks par 25 gadiem, bija vēl arī citi aspekti. «Ja nomas kompānijai būtu informācija, ka patiesībā Kārelam ir astoņu gadu autovadītāja pieredze bez nekādiem krimināliem pārkāpumiem un viņam var uzticēties, tad cena varētu būt daudz konkurētspējīgāka un galalietotāji saņemtu pakalpojumu par zemāku cenu. Šis piemērs ilustrē, ko darām mēs un kāpēc tam ir svarīga loma, jo īpaši mūsdienu tiešsaistes biznesā. Fiziskajā pasaulē ir organizācijas, kas uzmana, vai cilvēki rīkojas saskaņā ar likumu, bet tagad visa dzīve ir internetā un ir vajadzība pēc draudzīga un noderīga pakalpojuma, kas virtuālajā pasaulē cilvēkus patur acīs un palīdz darīt lietas uzticamā un drošā veidā,» norāda K. Kotkas.

Veriff risinājums spēj «saprast» saiti starp cilvēka sejas attēlu un fotogrāfiju oficiāli valsts izdotā dokumentā, tādējādi identificējot konkrētu personu un dodot piekļuvi dažādiem pakalpojumiem tiešsaistē. «Finanšu tehnoloģiju kompānijas vēlas lielu klientu bāzi. Tā kā šobrīd konkurence ir ļoti augsta, bet peļņa – maza, ir jācīnās pret krāpniekiem. Lai nosegtu iespējamos krāpnieku radītos zaudējumus, tiek iekasēta augstāka maksa arī no godprātīgiem cilvēkiem. Lai kompānijas būtu konkurētspējīgas, tām jāspēj cīnīties pret krāpniekiem brīdī, kad tās pārbauda un verificē potenciālos klientus un cilvēks kļūst par pakalpojuma lietotāju,» viņš skaidro.

Šobrīd uzņēmuma klientu skaits tuvojoties simtam. Veriff izmantojams dažādos veidos, bet pārsvarā uzņēmuma klientu lokā ir finanšu tehnoloģiju uzņēmumi. Tas noder arī e-komercijas kompānijām, to var izmantot pat viesnīcas, piedāvājot iespēju piereģistrēties naktsmītnē, izmantojot mobilo telefonu un QR kodu, tādējādi ietaupot laiku un nestāvot rindā. «Izmantošanas piemēri reizēm pārsteidz pat mani, taču lielākā daļa klientu ir finanšu tehnoloģiju kompānijas,» atzīst K. Kotkas.

20190225-1353-yyy.jpg

Vasarā uzņēmums absolvēja akseleratoru Y Combinator un piesaistīja investīcijas, kuru kopējā summa sasniedz 8,3 miljonus dolāru. Vaicāts, kas šajā laikā mainījies uzņēmumā, K. Kotkas atbild: «Vasara bija jau senāk nekā pirms pusgada. Ja iedomājamies, cik daudz lietu iespējams izdarīt dienas laikā, ir skaidrs, cik daudz iespējams nedēļas, mēneša un pusgada perspektīvā. Pērn gada sākumā komandā bijām astoņi cilvēki, gada beigās jau bijām 71, bet šā gada februāra sākumā esam jau simts cilvēku. Paredzams, ka pusgada laikā darbinieku skaits sasniegs 200. Viss notiek labi, tirgū ir vajadzība pēc mūsu produkta. Esam sapratuši, ka ir lieliska produkta un tirgus saderība.»


Visu rakstu lasiet 25. februāra laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.

Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

Abonējiet, lai saņemtu laikrakstu ik dienu.