"Riga TechGirls", "Vidzeme TechGirls" un "Liepāja TechGirls" tagad pievienojas arī "Ventspils TechGirls".
"Meklējam aktīvistes katrā reģionā un pilsētā, kuras ir gatavas uzņemties
veidot vietējo komūnu un pasākumus, jo attālināti to izdarīt ir neefektīvi," saka Anna Andersone, viena no organizācijas "Riga TechGirls" izveidotājām.
Primāri "Riga TechGirls" attīsta reģionu "māsu" organizācijas tur, kur ir
izglītības iespējas, t.i. kur ir universitātes vai tehnikumi, kur var apgūt
informācijas tehnoloģijas. Viņas skatījumā ir svarīgi veidot šādas
organizācijas, jo arī reģionos ir lieliski talanti, kurus var palīdzēt
attīstīt, bet tur ir mazāk iespēju. "Tāpēc mums jānāk talkā!" tā A. Andersone.
Iecerēts izveidot māsu organizācijas arī Daugavpilī un Rēzeknē.
"Riga TechGirls" darbojas jau ceturto gadu. To aizsāka dažas
entuziastes, kuras rīkoja darbnīcas un iedvesmas pasākumus. Trešajā gadā
organizācija sāka plašāku sadarbību ar tehnoloģiju uzņēmumiem. "Ceturtajā gadā
esam sākušas izskanēt arī ārpus "tehnoloģiju burbuļa", lai sabiedrība
sadzirdētu, ka mums IT ir vajadzīgas sievietes un jau šobrīd darbojas lieliskas
sievietes," stāsta A. Andersone.
"Riga TechGirls" mērķis ir piesaistīt vairāk sieviešu IT
jomai. Šī joma ir viena no visstraujāk augošajām Latvijā un pasaulē un nākotnē
bez tehnoloģiju zināšanām un prasmēm vairs nebūs iespējama neviena profesija. "Tā
kā sievietes ir puse no sabiedrības, viņām ir jābūt zinošām šajā nozarē. Ja
sievietes nekļūs zinošas tehnoloģiju jomā, viņas nevarēs būt konkurētspējīgas
darba tirgū un tas ietekmēs visas sabiedrības dzīves līmeni," saka A.
Andersone. Viņas skatījumā tehnoloģijas ir joma, kur sievietēm ir daudz
lielisku iespēju, jo tā piedāvā elastīgas darba stundas un iespēju darbu
apvienot ar privāto dzīvi. Savukārt, uzņēmumiem ir svarīgi veicināt dažādību
komandās, jo tā noved pie produktiem, kas ir piemēroti visiem klientiem, kā arī
pie lielāka radošuma.
Nesen "Infogram" un arī "Riga TechGirls" līdzdibinātāja
Alise Dīrika intervijā "Dienas Biznesam" norādīja, ka sākotnēji mērķis bija iepazīstināt ar industrijā strādājošām sievietēm, parādīt, kādas
vēl profesijas bez programmēšanas ir šajā nozarē un palīdzēt ar
programmēšanas pamatzināšanām. "Esam ievērojušas, ka
par intereses trūkumu sūdzēties vairs nevar. Piemēram, mums ir sadarbības
projekts ar "Accenture", kur "Accenture" 80 sievietēm bez
priekšzināšanām finansē programmēšanas kursus, lai pēc tam viņas varētu uzsākt
darbu profesijā. Saņēmām vairāk nekā 600 pieteikumus – uz vienu vietu kursos
pretendēja astoņas sievietes. Līdzīgi nesen Liepājā atvērām "TechGirls" pārstāvniecību, vienā vakarā paziņojām par programmēšanas darbnīcu un nākamajā
rītā visas vietas jau bija aizņemtas. Līdz ar to vairs nevar apgalvot, ka
būtu intereses trūkums," viņa teic.
"Riga TechGirls" fokusējas uz jaunām sievietēm, kuras
vēl meklē savu profesionālo aicinājumu, pārkvalificējas vai pēc bērna kopšanas
atvaļinājuma ir nobriedušas pagrieziena punktam savā dzīvē. Šādā situācijā ir
grūti atrast praktisku palīdzību pirmajiem soļiem IT. "Ir vajadzīgas
programmēšanas nodarbības, iespēja uzsākt praksi un palīdzība, kamēr sieviete
izaug līdz līmenim, kad viņas alga ir tāda pati, kā iepriekšējā profesijā.
Atbalsts šajā pārejas posmā dod visredzamākos rezultātus IT nodarbināto
statistikas uzlabošanā," uzskata A. Dīrika. Sociāli atbildīgam uzņēmumam, kas
ir gatavs investēt nozares līdzsvarošanas jautājumā, viņas skatījumā ir jāiegulda
cilvēkos bez priekšzināšanām, jāorganizē
nometnes, darbnīcas, īpašas aktivitātes un prakses iespējas, kas mērķētas tieši
sieviešu auditorijai. "Ja kādu aktivitāti nemarķē
speciāli sievietēm, IT nozarē ir raksturīgi, ka tajā būs vairāk vīriešu. Ja
tieši to pašu saturu īpaši marķē sievietēm, viņas sadzird un atsaucas. Mērķis
ir aizpildīt darbavietas, līdzsvarot industriju un viena no taktikām, kas
strādā, ir piedāvāt to pašu saturu īpaši sievietēm. Varam apvainoties un
analizēt, kāpēc tā, bet tā ir. Ja pasākums ir īpaši orientēts uz sievietēm,
viņas jūtas gaidītas un rēķinās, ka būs droši uzdot jautājumus, ierasties bez
priekšzināšanām, lūgt palīdzību. Līdzīgi ar pieredzējuša darbaspēka piesaisti.
Ja personālatlases kampaņa ir mērķēta tieši uz sievietēm, tā skaidri parāda,
ka uzņēmumam rūp līdzsvarota komanda," iepriekš norādīja A. Dīrika.