"AG Vibez" komanda strādā pie produkta mūzikas uztveršanai ar vibrāciju horeogrāfiju vājdzirdīgiem un nedzirdīgiem cilvēkiem.
"Vibrāciju horeogrāfija ir salīdzinoši jauns veids, kā uztvert mūziku," biznesa portālam db.lv teic Agne Ellere, SIA "AG Vibez" dibinātāja.
Skaidrojot,
kā tas izpaužas, viņa teic, ka šādai mūzikas pieredzei uzņēmums
veido apģērbu, kurā ir iestrādāti aktuatori, kuru efekts
līdzinās telefona vibrēšanai dažādās frekvencēs. Pirmais
prototips apstiprina, ka aktuatori veiksmīgi strādā. "Izveidojām
pirmo vibrācijas horeogrāfiju, par pamatu ņemot ļoti skaistu
Tomasa Ņūmena dziesmu "Any Other Name"," stāsta A.
Ellere. Ar programmatūras palīdzību mūzika tiek pārveidota
vibrācijās, kas pagaidām tiek darīts manuāli.
Šobrīd
uzņēmums ir aktīvā attīstības un pētniecības stadijā un
strādā pie otrā prototipa, kuru, kā teic pati A. Ellere, nebūtu
kauns rādīt tautai. Vēl jāveic pētījumi, eksperimenti un testi
ar daudzu cilvēku iesaisti. Tiem, kuri vēlas izbaudīt šo pieredzi
un īpaši tos, kuriem ikdienas grūtības sagādā dzirdes
problēmas, viņa aicina pieteikties izbaudīt mūzikas vibrācijas
horeogrāfijas pieredzi ([email protected]).
A.
Ellere stāsta, ka "AG Vibez" iekļaujas haptiskajā jeb
kinestētiskas saziņas tirgū. Šajā gadījumā kinestētisko saziņu
rada apģērbā iestrādāti aktuatori, kuri rada vibrāciju, lai
sniegtu lietotājam pieskāriena pieredzi. "Šis ir vēsturisks
moments pasaulē, kurā Covid-19 ir ietekmējis tirgu neiedomājamos
apmēros. "Global Industry Analasys" informācija liecina,
ka Covid 19 dēļ kinestētiskās saziņas tirgus ikgadējais
pieaugums tiek prognozēts 22,2% apmērā. Pirms pandēmijas tā
izaugsme tika lēsta 18,7% apmērā," teic A. Ellere.
Uzņēmuma
nākotnes ambīcija ir radīt automatizētu vibrācijas horeogrāfiju,
lai cilvēki ar dzirdes problēmām varētu atskaņot dažādus
skaņdarbus un izbaudīt dažādās vibrācijas horeogrāfijas.
"Mēs veiksim testus ar mediķu palīdzību, lai varētu
novērtēt vibrācijas ietekmi arī uz dopamīna jeb laimes hormona
līmeni. Lēšam, ka, ja tas pozitīvi ietekmē dopamīna līmeni,
tad šis tērps varētu būt lietderīgs cilvēkiem ar, piemēram,
depresiju. Ja ar šo mums izdosies pozitīvi ietekmēt dzīves
kvalitāti, tad mūsu galvenā misija ir izpildīta. Taču līdz tam
vēl tāls ceļš ejams. Tas jau ir tas interesantākais – būt
radīšanas procesā," saka A. Ellere.
SIA
"AG Vibez" darbojas Latvijas Investīciju un attīstības
aģentūras Radošo industriju inkubatorā. "Inkubators
veiksmīgi palīdz uzsākt uzņēmējdarbību, ja nav bijušas
iepriekšējas zināšanas par to. Latvijā ir atbalsta instrumenti,
kuri palīdz uzsākt uzņēmējdarbību daudz vieglāk, nekā jebkad
agrāk. Ir spēcīgs atbalsts no LIAA, dažādiem inkubatoriem un
akseleratoriem," viņa saka.
"Šī
ideja radās vilciena maršrutā Sigulda – Rīga. Klausījos mūziku
austiņās un pēkšņi vilciena vibrācija gāja roku rokā ar
mūzikas ritmu. Tā bija pavisam jauna sajūta, kuru nekur iepriekš
vēl nebiju sajutusi! Tas bija lielais "Ahā!" atklāsmes
moments, kuru vēlos nodot tālāk. Vienīgais jautājums bija –
kam šis būtu nepieciešams visvairāk? Pēc laba laika pārdomām
nonācu pie pieņēmuma, ka tas noder vājdzirdīgiem un nedzirdīgiem
cilvēkiem," saka A. Ellere. Viņa uzsver, ka komanda vēlas
radīt produktu, lai tas kalpotu cilvēku vajadzībām un radītu
jaunas pieredzes, nevis "produktu produkta pēc".