Zippy ID raugās Āzijas virzienā

Start-up
2019. gada 30. decembris 14:27

"Zippy ID" sācis sadarbību ar Indonēziju, kā arī plāno apgūt citas reģiona valstis – Malaiziju, Taizemi, Singapūru. 

"Dienas Bizness" jau vēstīja, ka "Zippy ID" automātiskas identifikācijas pārbaudes risinājums 30 sekundēs salīdzina cilvēka pašbildi ar pases fotogrāfiju. Uzņēmums šajā virzienā gūtās zināšanas par datorredzi izmanto arī pārtikas kvalitātes kontrolē

"Ņemot vērā, ka Eiropā konkurence identifikācijas verifikācijā ir daudz lielāka nekā Āzijā un pieprasījums pēc šāda veida risinājumiem ir krietni mazāks, pašlaik cenšamies iekarot Āzijas tirgu. Pašlaik strādājam ar Indonēziju, bet noteikti ir plāns apgūt arī citas reģiona valstis – Malaiziju, Taizemi, Singapūru," stāsta Kristaps Kuļikovskis, SIA "Zippy Vision" līdzdibinātājs. Līdz šim uzņēmums ir veicis teju vienu miljonu verifikāciju. 

Iepriekš viņš db.lv norādījis, ka daudzas kompānijas klientu verifikāciju veic manuāli vai pusautomātiski, piemēram, saistībā ar "zini savu klientu" un naudas atmazgāšanas draudu novēršanas prasībām. To pārbauda azartspēļu vietnes, finanšu pakalpojumu sniedzēji – teju visas organizācijas, kuru klienti naudu kaut kur pārskaita. 

"Zippy ID" risinājums ar datorredzes un dažādu algoritmu palīdzību ļauj automatizēt klientu verifikācijas procesu un atteikties no manuālas iejaukšanās. Tas nolasa sejas biometrijas datus, analizējot vairāk nekā simt punktu, ko izmanot sejas pašbildes un oficiālā dokumenta attēla salīdzināšanā. 

"Mašīnredzes algoritmi pārbauda, vai dokuments nav viltots. Papildu tam mūsu risinājums "izvelk" dokumenta datus un pasniedz tos klientam piemērotā formātā, tā aiztaupot manuālu informācijas pārrakstīšanu," tā K. Kuļikovskis. Tā vietā, lai lietotājs aizpildītu reģistrācijas formu, ielādētu bildes un gaidītu dienu vai divas, kamēr kāds otrā galā manuāli veiks dokumentu pārbaudi, process tiek reducēts līdz pusminūtei.

Pilnībā manuāla pārbaude var aizņemt no desmit minūtēm līdz pat dienai, atkarībā no tā, cik daudz aģentu konkrētajā uzņēmumā veic pārbaudes, kāda ir noslodze un cik sarežģīts ir katrs konkrētais gadījums. Zemākā cena par viena klienta verifikāciju neesot mazāka par pieciem eiro. "Zippy ID" pakalpojuma cena ir 30 līdz 35 centi par vienas personas verifikāciju. K. Kuļikovskis piebilst, ka līdzīgiem risinājumiem cena neesot zemāka par vienu eiro, turklāt šobrīd konkurences rezultātā diezgan strauji turpinot samazināties.

Db.lv jau rakstīja, ka "Zippy ID" uz uzņēmumā gūtās mašīnredzes zināšanu bāzes ir izstrādāts vēl viens produkts – kvalitātes kontroles sistēma pārtikas produktu ražošanā. Tā ir ierīce kopā ar pašu izstrādātu programmatūru, ko uzstāda pie konveijeriem ražotnēs. Iekārta "redz" dažādus defektus, piemēram, caurumus iepakojumā. "Esam veiksmīgi uztaisījuši un palaiduši industriālās datorredzes iekārtu pastai, kā arī saņēmuši pāris piedāvājumus izveidot līdzīgus risinājumus citām nozarēm," teic K. Kuļikovskis. Ierīce spēj pārbaudīt 120 iepakojumu minūtē.

Lielākais izaicinājums abu produktu attīstīšanā ir bijis atrast savu nišu, ko uzņēmums turpina darīt. "Šķiet, ka esam uz pareizā ceļa. Iespējams, esam atraduši labus sadarbības partnerus Āzijā, kas palīdzēs mums tur izplesties," norāda K. Kuļikovskis.