Rīgas dome grasās likvidēt Uzņēmējdarbības koordinācijas centru. Nav skaidrs, kas notiks ar uzņēmēju atbalsta programmu Atspēriens un citām centra īstenotajām aktivitātēm.

Lai vienkāršotu pašvaldības sniegto pakalpojumu pieejamību, mazinātu birokrātiskos šķēršļus komercdarbības nodrošināšanā un novērstu korupcijas riskus, Rīgas dome plāno veikt virkni izmaiņu normatīvajos aktos, līdzšinējās domes Uzņēmējdarbības koordinācijas centra (UKC) funkcijas uzticot citām pašvaldības struktūrvienībām, informēja domes sabiedrisko attiecību speciālists Uģis Vidauskis.

Turpmāk tirdzniecības atļauju pieteikumus pieņems un atļaujas izsniegs, kā arī sniegs konsultācijas domes Apmeklētāju pieņemšanas centrs (APC) un pilsētas rajonu izpilddirekcijas. Procesa uzraudzība, kā iepriekš, atradīsies pilsētas izpilddirektora kompetencē, skaidro U. Vidauskis. Plānots, ka tuvākajā laikā tiks arī paplašināts pašvaldības sniegto pakalpojumu klāsts interneta vidē un minētos pieteikumus varēs iesniegt elektroniski.

UKC direktors Ervīns Labanovskis gan ir neizpratnē par šo lēmumu, jo tā pieņemšana notikusi steigā un viņš par iemesliem, kāpēc centrs tiek likvidēts, nav informēts. Viņaprāt, likvidējot labi strādājošu iestādi un nododot daļu tās funkciju izpilddirekcijām, birokrātiju nemazinās. Turklāt centrs īsteno vairākus ar uzņēmējdarbības atbalstu saistītus projektus, piemēram, Atspēriens, par kuru nākotni līdz ar centra reorganizāciju nav skaidrības. «Ja uzņēmējdarbības stiprināšana tiek izvirzīta kā prioritāte, tad centra darbība būtu jāstiprina, varbūt daļu no funkcijām nododot citām institūcijām, bet attīstot jaunas programmas uzņēmēju atbalstam, piemēram, biznesa inkubatoru,» tā E. Labanovskis.

Līdz šim centrs arī nodarbojās ar tirdzniecības atļauju izsniegšanu vasaras kafejnīcām un E. Labanovskis uzskata, ka arī ar šo funkciju UKC ir ticis labi galā, jo ik gadu iekasēti vairāk nekā 200 tūkstoši latu un šai summai bijusi tendence pieaugt pat krīzes laikā. E. Labanovskis neredzot pamatojumu, kāpēc šo funkciju nodot trim iestādēm, jo viens centrs ir spējīgs nodrošināt kompetentāku pakalpojumu sniegšanu. Pašam E. Labanovskim piedāvāts atstāt amatu uz savstarpējas vienošanās pamata, kam viņš tam nav piekritis, tādēļ pēc Darba likuma viņam būtu jāpiedāvā līdzvērtīgs amats kādā citā Domes struktūrvienībā. Šādu piedāvājumu viņš vēl neesot saņēmis.

«Uzņēmējdarbības veicināšanai un dažādu tirdzniecības atļauju izsniegšanai tiks mazināts domes administratīvais aparāts,» lēmumu skaidro Rīgas pilsētas izpilddirektors Juris Radzevičs.

«Līdzšinējā uzņēmēju un Rīgas domes sadarbība kopumā vērtējama kā laba, taču dažādu atļauju saņemšana dažbrīd tiek pārāk administratīvi sarežģīta. Tādēļ ir apsveicama minētās jomas sakārtošana Rīgas pašvaldībā,» uzsver Latvijas Tirgotāju asociācijas priekšsēdētājs Henriks Danusēvičs

Līdzšinējo Rīgas domes Uzņēmējdarbības koordinācijas centra (UKC) funkciju pārdale plānota, pamatojoties uz Rīgas domes Revīzijas komisijas un Birokrātijas apkarošanas centra (BAC) ieteikumiem, kas paredz tālāku pašvaldības sniegto pakalpojumu tuvināšanu iedzīvotājiem, korupcijas risku mazināšanu un funkciju dublēšanās likvidēšanu Rīgas domē. E. Labanovskis gan norāda, ka auditā, uz ko balstīts lēmums, esot tikai konstatētas centra pildītās funkcijas, turklāt neesot norādīts, ka tās veiktas slikti, bet tā nobeigumā bez pamatojuma, kāpēc, ieteikts tās nodot izpilddirekcijām. Viņš radušos situāciju vērtē kā līdzīgu tai, kas martā izveidojās ap Pilsētas arhitekta biroju un Jāni Dripi.