
Attīstot tirdzniecības centrus, arvien lielāka loma tiek pievērsta ēdināšanas pakalpojumiem, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
«Ēdināšanas pakalpojumiem ir liela un pieaugoša nozīme kopējā tirdzniecības centru nomnieku klāstā. Linstow Center Management apsaimniekotajos iepirkšanās centros piecus līdz astoņus procentus no kopējās platības aizņem nomnieki, kuri sniedz ēdināšanas pakalpojumus.
Industrijas tendences rāda, ka aizvien lielāka uzmanība tiek pievērsta ēdināšanas pakalpojumu attīstībai un piedāvājuma dažādošanai. Ēdināšanas pakalpojumiem jaunos projektos, sevišķi pilsētas centrā, ir paredzēts līdz pat 20% no kopējās nomas platības,» DB saka SIA Linstow Center Management (apsaimnieko un attīsta Galactico tirdzniecības centrus Alfa, Galerija Centrs, Mols, Dole, Origo) valdes loceklis un iznomāšanas un biznesa attīstības direktors Mārcis Budļevskis.
Jaunajos vai rekonstruētajos projektos Eiropā platība, kas tiek atvēlēta kafejnīcām un restorāniem, ir pieaugusi no 5–7% līdz pat 15% un vēl vairāk, atsaucoties uz starptautisku pētījumu par ēdināšanas pakalpojumiem tirdzniecības centros, ko veicis īpašumu konsultāciju uzņēmums CBRE, saka tā direktore Baltijas valstīs Santa Rozenkopfa. Latvijā uzņēmuma pārvaldībā ir tirdzniecības centri Rīga Plaza un Galleria Rīga. Skatoties uz nākotni, viņa paredz – tirdzniecības sektorā būs arvien vairāk un interesantākas kafejnīcu un restorānu koncepcijas. Tiesa, mūsu tirgus ir mazs, lai piepildītu pusi no tirdzniecības centra tikai ar restorāniem, taču, ja pie tā papildus tiek pievienoti arī citi izklaides elementi, piemēram, kino vai kādas atrakcijas, iespējams, ka pat 30% telpu tirdzniecības centros varētu aizņemt uz restorāniem un izklaidi orientēti operatori, viņa prognozē. «Unikāli izņēmumi būs vienmēr. Ko lai citu saka par tirdzniecības centru Solaris Tallinā – koncertzāle, divi kinoteātri, fitnesa studija, TV studija un 11 restorāni vienuviet. Veikalu tur ir tikai nedaudz vairāk par trešdaļu no platības, un tie papildina galveno funkciju – izklaidi un restorānus,» viņa stāsta.
Visu rakstu Iepirkšanās un ēšanas sinerģija lasiet 13. janvāra laikrakstā Dienas Bizness.
Abonējiet, lai saņemtu laikrakstu ik dienu.