Lai arī joprojām nevar runāt par strauju Latvijas ekonomikas atlabšanu, tomēr tirgū vērojami pozitīvi signāli un tendences, Db.lv stāsta Elkor veikalu mārketinga direktors Ronalds Feldmanis, norādot, ka paredzams, ka pavasara un vasaras sezonā apģērbu un apavu cenas varētu samazināties par 0,03%.
Vienlaicīgi viņš min, ka tomēr vēl arvien vērojama neliela pircēju piesardzība, par ko liecina fakts, ka sezonas preces tiek iegādātas tikai sākoties, piemēram, aukstam laikam, un pircēji labprāt nogaida akciju laiku. Savukārt Apranga Group mārketinga direktore Irma Marcinkiete norāda, ka pircēji vēl aizvien rūpīgi izvērtē preces cenu, tomēr cena vairs nav vienīgais kritērijs, un arvien nozīmīgāka kļūst arī preces kvalitāte.
«Novērots, tiklīdz Elkor veikalos ir akcijas periods, veikalu apgrozījums uzreiz divkāršojas. Gada sākumā notikušās akcijas «Nakts izpārdošana» laikā universālveikalu apmeklētāju skaits pieauga trīs reizes, bet vidējais pirkums palielinājies par 30%,» stāstīja R. Feldmanis.
Runājot par cenu izmaiņām, Elkor un Apranga pārstāvji norāda, ka, ņemot vērā akciju un izpārdošanu periodu, janvārī apģērbu un apavu cenas ir samazinājušās. Savukārt Centrālās Statistikas pārvaldes dati liecina, ka pagājušajā mēnesī, salīdzinot ar 2011. gada decembri, apģērbu cenas samazinājušās par aptuveni 6%, bet, salīdzinot ar iepriekšējā gada janvāri, – par 0,2%. R. Feldmanis norāda, ka «kopējā tendence rāda, ka apģērbu un apavu cenas samazinās vidēji par 0,03%, un to var redzēt jauno – pavasara un vasaras – kolekciju cenām».
Apģērbu mazumtirgotājs Apranga Group pērno gadu kopumā vērtē kā pozitīvu – Apranga Group mārketinga direktore I. Marcinkiete skaidro, ka pircēji «atgriežas atpakaļ veikalos un vēlas tērēt naudu» visos segmentos – tiek vairāk pirkti gan ekonomiskās, gan luksusa klases apģērbi.
«Neskatoties uz krīzes laikiem, Latvijas iedzīvotāji izvēlas kvalitatīvu apģērbu un ir gatavi attiecīgi maksāt,» uzskata Elkor mārketinga direktors, norādot, ka Elkor klienti, «pērkot apģērbu, aksesuārus vai apavus, pievērš uzmanību zīmolam un ražotājam un tikai tad skatās cenu».
Elkor veikalu finanšu rādītāji šā gada pirmajā mēnesī uzlabojušies vairāko segmentos – lielākais kāpums bijis sporta preču segmentā (84%), savukārt apģērbu segmentā tas pieauga par 40%. To galvenokārt ietekmējis tas, ka ziemas periods, sevišķi janvāris, ir atlaižu laiks.
Apģērbu mazumtirgotājs Apranga kopumā pērn kopumā Baltijas valstīs palielināja apgrozījumu par 13,1%. Lietuvā apgrozījums palielinājās par 11,9%, Latvijā – par 12,5%, bet Igaunijā – par 20%.