
Konkurences dzīti, lielie pārtikas mazumtirgotāji turpina paplašināt savu veikalu tīklus, ievieš pašapkalpošanās kases, attīsta e-komerciju un paaugstina klientu apkalpošanas standartus, pirmdien raksta laikraksts Dienas Bizness.
«Aizvien pieaug kopējais mazumtirdzniecības apjoms, un visi spēlētāji ir orientēti uz izaugsmi. Uzņēmumi aktīvi investē un atver jaunus veikalus, un attīstās, līdz ar to, konkurence pieaug, tas turpināsies arī nākamgad. Taču šī konkurence ir saprātīga un veselīga, tā stimulē attīstīties,» vērtē SIA Maxima Latvija vadītājs Andris Vilcmeiers. Apjomu izmaiņas ietekmē daudzi faktori – makroekonomikas tendences, pircēju vēlmes un iespējas, konkurences apstākļi, kā arī katra individuāla uzņēmuma investīcijas un biznesa stratēģija. «Pircēju vēlmes un iespējas ir dažādas, un tirgus dalībnieki darbojas ar atšķirīgu konkurences intensitāti dažādās Latvijas vietās, tirgū vēl ir vieta gan maziem, gan lieliem tirgus dalībniekiem,» uzskata Rimi Latvia valdes priekšsēdētājs Valdis Turlais.
Viena no aktuālākajām šā gada tendencēm ir lielveikalos ieviestās pašapkalpošanās kases. Šādu praksi 2015. gadā Latvijā aizsāka Maxima Latvija, un drīz pēc tam jaunu iepirkšanās iespēju piedāvāja arī Rimi Latvia.«Tās kļūst populārākas, jau aptuveni 24% no pircējiem priekšroku dod pašapkalpošanās kasēm tajos veikalos, kur tās pieejamas,» atklāj A. Vilcmeiers.
Aptaujātie mazumtirdzniecības pārstāvji teic, ka šogad tendence iegādāties Latvijā ražotas preces turpināja pieņemties spēkā.
Visu rakstu Auž lielākus tīklus lasiet 12. decembra laikrakstā Dienas Bizness.
Abonējiet, lai saņemtu laikrakstu ik dienu.