SIA Rimi Latvia izmantojusi savu dominējošo stāvokli un uzspiedis a/s Valmieras piens nepamatotas atlaides par preču atrašanos Supernetto veikalos, konstatējusi Konkurences padome (KP).

Par to uzņēmumam piemērots naudas sods 62,28 tūkst. Ls apmērā.

Atlaides, ko Rimi Latvia saņēma, iegādājoties Valmieras piena produkciju, tika piemērotas par preču atrašanos Supernetto veikalos un neesot bijušas saistītas ar tajos iztirgotās produkcijas apjomu vai kop citu.

Pēc KP domām, par Valmieras piena atkarību liecinājuši vairāki faktori. Piemēram, Rimi Latvia tiekot realizēta ievērojama daļa Valmieras piena produkcijas, tomēr no šīs sadarbības peļņu guvis tikai mazumtirgotājs, bet Valmieras piens cietis zaudējumus, ko pēc tam kompensējis sadarbībā ar mazākiem tirgotājiem.

KP uzsver, ka nav pieļaujama mazumtirgotāja zemo cenu veikalu stratēģijas īstenošana uz ražotāju rēķina, kā tas ir noticis šajā gadījumā. Lai arī mazumtirgotājs no ražotāja saņēma atlaidi produktiem, kas paredzēti Supernetto veikaliem, tā pilnībā neatspoguļojās produkta gala cenā patērētājiem.

Atšķirība starp viena un tā paša produkta cenu Supernetto un Rimi veikalā vairāk nekā pusē gadījumos bija mazāka nekā saņemtā atlaide. Tas, savukārt, nozīmējot, ka tirgotājs zemo cenu ir panācis tikai uz ražotāja rēķina.

Rimi tikmēr norāda, ka tikko saņēmuši Konkurences padomes lēmumu, kurš esot ļoti apjomīgs: "Mēs rūpīgi ar to iepazīsimies, tad lemsim par tālāko rīcību un sniegsim komentārus.

DB jau ir rakstījis, ka ražotāji un tirgotāji jau gadiem strīdas par dažādām lietām. Viens no savulaik gadiem ilgušiem strīdus objektiem ir preču iepirkuma cenas noteikšana. Proti, ķēdes, kurās ir arī zemo cenu veikali, produkciju no ražotāja iepērk ar atlaidēm, lai tirgotu to par viszemāko iespējamo cenu, taču tanī pašā laikā šo izdevīgi iepirkto preci tirgo parastajos veikalos.
Lielāko daļu atlaides arī sedz ražotājs, iepriekš norādījis Lauksaimniecības tirgus veicināšanas centrs. Zināmu daļu peļņas procenta uz atlaides rēķina zaudējot arī tirgotājs. To, ka atlaides lielākoties ir atstātas uz ražotāju pleciem, atzīst arī ražotāji.