Latvijas uzņēmumi plašāk izmanto e-pasta mārketingu, taču joprojām mācās to izmantot lietderīgāk; pieaug mobilās vides nozīme, jo viedtālruņus e-pastu lasīšanai cilvēki izmanto biežāk, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Dažkārt tiek uzskatīts, ka e-pasta mārketings vairāk piemērots tiem, kas piedāvā savas preces vai pakalpojumus internetā, nevis klātienē, jo no e-pasta kampaņas ar klikšķa palīdzību uzreiz var nonākt, piemēram, interneta veikalā. Taču arī uzņēmumi, kas nodarbojas ar tirdzniecību klātienē, var veiksmīgi izmantot e-pasta mārketingu. Piemēram, informācija datubāzei tiek ievākta tirdzniecības vietā, kur veikta apmeklētāju aptauja (paši aizpildījuši anketas) un pēc tam e-pasta vēstulēs tiek sūtīta informācija par aktuālo konkrētajā veikalā, stāsta Jānis Rozenblats, Mailigen vadītājs.

Sales.lv e-pasta mārketinga vadītājs Jānis Karāns piekrīt, ka visvairāk e-pasta mārketingu izmanto tirdzniecības uzņēmumi, taču gan Latvijā, gan pasaulē to izmanto visdažādāko nozaru uzņēmumi, sabiedriskās organizācijas, valsts iestādes, blogeri, u.c. Ir nozares, kur e-pasta mārketings tā ierastajā izpratnē nav aktuāls, piemēram, lieliem ražotājiem, kuriem ar patērētāju nav tiešas komunikācijas. Tomēr šī rīka tehniskās iespējas piemērotas ikvienam biznesam, kam ir aktuāla jebkāda e-pastu komunikācija.

«E-komercijas uzņēmumi – gan preču, gan pakalpojumu tirgotāji – ir aktīvākie e-pasta mārketinga izmantotāji. Pasaulē šis mārketinga veids tiek izmantots jebkurā nozarē neatkarīgi no tās specifikas. Latvijā aina nav tik spoža, bet situācija uzlabojas. E-pasta mārketingu sāk izmantot arī pakalpojumu sniedzēji, informatīvie portāli,» vērtē Aigars Armanovs, Infinitum 8 mārketinga daļas vadītājs. Jo biežāk tiek veikti atkārtotie pirkumi, jo lielāka nozīme e-pasta mārketingam, viņš uzskata. Tas nozīmē, ka īpaši aktuāli tas ir, piemēram, telekomunikāciju, dažādu ikdienas pakalpojumu sniedzējiem, plaša patēriņa preču pārdevējiem u.tml. «Dažādi risinājumi var tikt veiksmīgi izmantoti gan ikdienas komunikācijā uzņēmuma ietvaros, gan saziņā ar sadarbības partneriem un piegādātājiem, kā arī biznesa klientiem. Savukārt ierastais e-pasta mārketings ar privātpersonām noteikti ir piemērotāks preču un pakalpojumu tirgotājiem,» piebilst J. Karāns.


Ilgtermiņa komunikācija


«Šobrīd visi orientējas uz tūlītēju atdevi, tomēr jāsaprot, ka e-pasta mārketings ir instruments, ar kuru var vairot klientu lojalitāti, uzticību zīmolam, sniegt papildu pievienoto vērtību. Nekādā gadījumā e-pasts nedrīkst būt klientam apgrūtinājums,» uzsver A. Armanovs. Arī J. Rozenblats uzskata, ka tas ir ilgtermiņa komunikācijas kanāls, tāpēc ieguvēji būs tie uzņēmumi, kas ar patērētāju veidos sarunu, nevis masveidā vienkārši sūtīs piedāvājumus. Viņš iesaka sūtīt ne tikai pārdošanas piedāvājumus, bet arī izmantošanas ieteikumus, labās prakses piemērus, nozares jaunumus un citu vērtīgu informāciju. «Ja e-pasta mārketingu veic pareizi un mērķtiecīgi, tas būs ieguvums jebkuras nozares uzņēmumam,» uzskata J. Rozenblats. 


Visu rakstu Komunikācijai, nevis tikai pārdošanai lasiet 8. oktobra laikrakstā Dienas Bizness.

Abonējiet, lai saņemtu laikrakstu ik dienu.